Maandelijks Babyboomermarketingnieuws
Matt Thornhill is één van de vele Amerikaanse seniorenmarketinggoeroe’s. Met zijn bedrijf The Boomer Project onderzoekt hij de babyboomer markt en helpt hij marketeers en adverteerders die doelgroep beter te begrijpen. Hij helpt daarnaast bij het ontwikkelen van nieuwe strategieën en tactieken om babyboomers succesvol te bereiken. Een overzicht van de output van zijn maandelijkse onderzoeken was voorheen gratis in een eenvoudige nieuwsbrief beschikbaar. Maar Matt pakt zijn onderzoeken steeds grootser aan en stelt zijn output nu voor eenieder op abonnementsbasis beschikbaar. De eerste editie van zijn nieuwsbrief is gratis online beschikbaar.
Maandelijks produceert hij een pdf nieuwsbrief van 8 pagina’s die tegen betaling te downloaden is. Hoewel hij een Amerikaan is en er denkbeelden op na houdt die soms voor de Nederlandse markt minder geschikt zullen blijken is de nieuwsbrief aardig om te lezen en een goede inleiding voor de geïnteresseerden in marketing gericht op oudere consumentendoelgroepen. In Amerika is seniorenmarketing een gevestigd begrip en wordt veelvuldig over dit onderwerp geschreven en gepubliceerd. Matt geeft in zijn nieuwsbrief leuke praktisch hanteerbare voorbeelden en besteedt aandacht aan verschillende relevante onderwerpen. Zeker een aanrader om zijn eerste editie eens te lezen.
Dat is allemaal heel interessant, maar waar kan ik, een arme student, die vorige nieuwbrieven vinden? Want 240 dollar voor een jaartje, wat voor bedrijven misschien een prikje is, heb ik er dan weer niet voor over…
Helaas is het overzicht van nieuwsbrieven weg. Mocht je geïnteresseerd zijn in meer informatie op dit gebied, dan kan ik je wel wat andere onderzoeken toesturen. Moet je me even een mailtje sturen.