Kwalitatief onderzoek via online communities
Donderdag 8 december vestigt het MOJ tijdens congres It takes 2 to tango de aandacht op samenwerking tussen de verschillende partijen die binnen het marktonderzoek actief zijn. MOJ is een werkgroep dat deel uitmaakt van de MOA (MarktOnderzoekAssociatie).
In een van de duopresentaties gaan Paul van den Bogart van KPN Internet en Sylvie Verbiest van newrulez Research & Marketing in op de samenwerking op het gebied van online kwalitatief onderzoek. In het researchtraject, dat onderzoekers samen met de marketeer doorlopen, wordt gebruik gemaakt van participerende observatie via online communities. De nieuwe methodologie, onder de werknaam Clubrulez, wordt beschreven aan de hand van een pilot onderzoek OBsession onder meiden.
Ben wel benieuwd hiernaar, wordt het event al geblogd?
Lode, kom je ook naar het MOJ congres?
Jeroen Steeman (van Minitrue) zal komen eventbloggen.
@Sylvie,
Nee, kan er niet bij zijn, vandaar de hoop op ‘eventblogverslaggeving’. Succes morgen!
Briljant geregeld weer, klasse!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!