KPN test live chat

KPN test live chat
, ING Groep
@evr

KPN Hi-agentSinds vandaag is KPN de mogelijkheid van live chatten aan het testen. Via het onderdeel vragen op Hi.nl wordt de mogelijkheid geboden via live chat contact te leggen met een agent. Aangezien het nog getest wordt geeft KPN er nog weinig ruchtbaarheid aan. Het geheel is overigens ‘powered by RightNow’ zo valt te lezen op de schermen.

Live chatten vult het gat tussen de informatie op de site en een gesprek met een medewerker aan de telefoon. In april 2005 stond er een artikel in Adfo Direct (pdf) met als kop “Doorbraak commercieel chatten nabij”. Nu een grote partij als KPN als eerste schaap over de dam lijkt te gaan, kon een doorbraak van live chat inderdaad weleens nabij zijn.


Delen

0
0


Er zijn 14 reacties op dit artikel

  • Toch jammer dat een speler als KPN niet voor een partij van Nederlandse bodem kiest. Zo ben ik zelf betrokken (geweest) bij LiveCom Live Business Chat. Een applicatie die absoluut niet onderdoet voor die van concurrenten uit de VS zoals RightNow.

    Sterker nog, terwijl ik dit bericht plaats komt de 5e chat van vandaag binnen...

    geplaatst op
  • Heb je het zelf getest voordat je er over schreef? Het is nl helemaal niet een 'live chat', maar ik kon door het invullen van form een vraag stellen. De vraag wordt binnen 24 uur beantwoord.... De term 'livechat' dekt niet echt de lading?

    geplaatst op
  • Klopt verbaas ik mij ook over. De site van Livecom.net was bij aanmaken van posting voor mij niet bereikbaar, dus had ik er even uit gelaten. Gezien echter het lijstje namen dat LiveCom gebruikt
    (Huis en Hypotheek, Ilse Media, Pharos Reizen, Wehkamp) ben ik wel benieuwd waarom KPN voor Rightnow heeft gekozen.

    Iemand enig idee?

    geplaatst op
  • Interessant, gelijk even getest, maar wat een complexe benadering bij Hi. Chat is toch bedoeld voor de snelle vragen? Daar liggen juist de comerciele kansen! Kijk maar eens op Wehkamp Klantenservice daar werkt het direct en goed. Leverancier is het nederlandse LiveCom www.livecom.net

    geplaatst op
  • @rickert: Het is wel degelijk een live chat! Ik heb het vanmiddag getest en live gechat met agent klantenservice 3.

    Momenteel is de live service inderdaad niet in beschikbaar. Ik kan mij wel herinneren een scherm te hebben gezien met tijden waarop er gechat kon worden, dus ik kan mij voorstellen dat het tijdelijk uitgeschakeld is.

    geplaatst op
  • Ah ok ;) Ik vond het al vreemd ....

    geplaatst op
  • Klopt 't dat die website van LiveCom zélf helemaal geen LiveChat bevat?

    geplaatst op
  • @Carl: Onder Contact, staat toch een link naar LiveCom Business Chat?

    geplaatst op
  • @Erik: Daar staat inderdaad een link naar 'LiveCom Business Chat', maar achter die link zit niets meer dan een pagina met een speerwerpster, een meisje met hoofdtelefoon en USP-lijstje en een monitor met USP-lijstje...

    geplaatst op
  • @Carl: ...inclusief een pop-up met een formulier die momenteel stelt dat er even geen medewerker voor live-chat beschikbaar is. Ik neem aan dat in die pop-up normaal de chat wordt opgezet. Heb je die pop-up wel gezien/gehad?

    geplaatst op
  • @Erik: Hmm, 't is blijkbaar gewoon een beetje slecht in elkaar gezet.

    In Safari zie ik helemaal niets, zelfs niet met de pop-up killer 'uit'. Maar in FireFox komt er inderdaad wél een layer pop-up, die alleen onbruikbaar is omdat ie half onder de Flash animatie verscholen zit. Pas als ik FireFox' pop-up killer 'uit' zet, zie ik een bruikbare interface. Maar die vertelt weer dat er geen medewerker beschikbaar is...

    geplaatst op
  • Op LiveCom.net zit wel degelijk Live Chat hoor. Klik maar eens verder op de site dan verschijnt aan de rechterzijde in beeld een grote button, die overigens alleen wordt getoond als er een Agent beschikbaar is.

    Voor dat Chatfunctie zit een PreChat (het scherm met Erik´s speerwerpster), die bezoekers in staat stelt om voorafgaand aan de dialoog wat gegevens achter te laten zodat de agent weet met wie hij te maken heeft. Maar daar kunnen uiteraard ook andere vragen worden gesteld. Zo gebruikt Wehkamp de PreChat functie van LiveCom om de bezoeker in staat te stellen de eerste vraag in te voeren.

    geplaatst op
  • KPN gebruikt Rightnow ook voor haar kennismanagementsysteem (FAQ's op de site). Rightnow is door Gartner benoemd als CRM/kennismanagement pakket met het grootste potentieel, dat zal de reden zijn.

    Je kan call/mail/chat en backoffice hiermee intergreren in 1 systeem.

    geplaatst op
  • KPN is zelf leverancier van de RightNow software zie KPN.com . Duidelijk verhaal dat ze dat dan ook zelf volop gebruiken. Zie ook de FAQ op Hi.nl.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.