KPN lanceert vrouwensportzender W-Sport in Nederland

Nederland is vanaf vandaag een nieuwe sportzender rijker: W-Sport, van KPN. Met alleen maar vrouwensport, 24/7.

18 augustus 2023, 09:11 1892 x gelezen

Volgens het persbericht is W-sport “De allereerste zender met 24/7 vrouwensport.” Op kanaal 37 in het basispakket van KPN is dagelijks voetbal, motorsport, basket, volleybal en andere sporten met vrouwen te zien.

W-Sport: Diverser aanbod in sportbeleving

“Als trotse sponsor van de KNVB, Oranje en de Oranje Leeuwinnen en hoofdsponsor van de Eredivisie voetbal, draagt KPN de sport een warm hart toe”, licht Jochem de Jong, VP Partnerships, TV & Entertainment KPN toe in het persbericht van vanmorgen. “Met de komst van W-Sport naar Nederland, ontstaat er een diverser aanbod van sportbeleving en dat juichen we bij KPN alleen maar toe.”

W-Sport heeft een portfolio met voetbalcontent met tot wel acht live voetbalwedstrijden per week. Met live wedstrijden uit de premium leagues in het wereldvoetbal, ziet het Nederlandse publiek elke week de allerbeste spelers en teams in de Engelse Barclays Women’s Super League (WSL), de Duitse Frauen Bundesliga, de Amerikaanse NWSL en de Zweedse Damallsvenskan.

Daarnaast krijgt het W-Sport-publiek op KPN live ook volleybal uit de Women’s Volleyball Bundesliga, Super League Triathlon, Netball Super League uit het VK en PAC 12 multisporten waaronder basketbal, turnen en Amerikaanse beachvolleybal. Verder zal W-Sport ook geselecteerde live-evenementen uitzenden in tennis, atletiek en boksen en meer.

Topsport toegankelijk

“Het opnemen van de zender in het basispakket van KPN sluit perfect aan bij onze strategie om topsport voor vrouwen toegankelijk te maken voor een zo breed mogelijk publiek,” zegt W-Sport CEO Kelly Butler. “De ontwikkeling van en betrokkenheid bij vrouwensport wereldwijd gaat in snel tempo door. Onze inhoud laat de atleten en teams zien die de huidige en volgende generatie deelnemers en fans inspireren.”

Vrouwensport hot topic: Differentiatie is key

Dat de aandacht voor vrouwensport in de lift zit, had je wel al gemerkt en dat is ook de reden dat we dit persbericht even meepakken, natuurlijk. Waar ook aandacht voor is these days, is de differentiatie vs distintiveness discussie, hier keurig geduid door Rob Revet. Terug naar de vrouwensport, lazen we vanmorgen deze opinie van Flo Williams op MarketingWeek: “Differentiation is key for marketing women’s sport“.

Das een boeiende verdieping bij dit W-Sport en KPN-nieuws. Williams: “Organisations marketing women’s sport should be immersed in the strategic process with consideration of location, timing, target audience, sport and how these all impact societal perceptions. […] The contrast between how different countries and sports go about it creates an interesting cultural and societal tension. Societal perceptions often define how we market a sport. The differentiation between these areas means campaigns promoting the same sport, at the same event and at the same time can have completely different (and sometimes contradicting) points of view, but are individually successful nonetheless. Differentiation is, of course, important for any type of marketing, but when it comes to women’s sport, we can’t treat all facets the same.”

 

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!