Kostenbesparing door Customer Self-Service

Kostenbesparing door Customer Self-Service

Alhoewel de cijfers van de verschillende onderzoekbureaus verschillen, de conclusie over online customer self-service is gelijk. De kosten voor self-service applicaties zijn beduidend lager dan voor e-mail, chat en telefoon self-service.

image

In July 2002, Forrester Research released a study showing that the cost of resolving a customer service issue via an online self-service feature was less than one-half of the cost of a well-executed e-mail or chat-based service solution. This increases to an almost five-fold savings, when compared with the estimated $9.53 cost of a poorly executed e-mail response.

Bron:
http://www.emarketer.com/
(alleen voor leden)


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.