KLM en Trijntje Oosterhuis winnen De Beste Social Media Awards

12 juni 2014, 06:30

De winnaars van De Beste Social Media Awards zijn bekend. Een vakjury en ruim 3.000 stemmers via debestesocialmedia.nl bepaalden welk merk de beste berichten op social media plaatste. De Awards zijn in tien categorieën uitgereikt: KLM wint – als enige merk – twee awards: de prijs voor het beste merk én de beste reactie op social media, Trijntje Oosterhuis wint de prijs voor het slechtste bericht.

Update 12 juni 2014, 9:15 uur: Wijziging doorgevoerd. In een eerdere versie waren de bureaus in de categorieën VISUEEL en INTERACTIEF per abuis omgewisseld.

De winnaars ontvangen een oorkonde, een eervolle vermelding en eeuwige roem als eerste winnaars van De Beste Social Media Awards. Trijntje Oosterhuis heeft een socialmediaworkshop aangeboden gekregen van initiatiefnemer Diederik Broekhuizen.

Vakjury

De jury voor De Beste Social Media Awards bestaat uit cabaretier, theatermaker en acteur Wart Kamps, viral expert bij First Rocco Stallvord, art director bij Achtung Jort Schutte, schrijver Marten Mantel, oprichter versereclame.nl en initiator van de Newsjackathon Gonnie Spijkstra en creative director bij DigitasLBi Ellen Hooghiemstra. De winnaar per categorie is voor de helft bepaald door publieksstemmen en voor de helft door de stemmen van de jury.

Over De Beste Social Media Awards

De Beste Social Media Awards worden uitgereikt aan merken en bedrijven in Nederland die het afgelopen jaar de beste en meest creatieve redactie voerden en is een initiatief van platform De Beste Social Media. Dit jaar worden zij voor het eerst uitgereikt. Platform De Beste Social Media is in 2013 opgericht door Studio Diederik Broekhuizen. De studio pleit voor meer erkenning en een betere kwaliteit van redactie van merken en bedrijven op social media.

Initiatiefnemer Diederik Broekhuizen: “Social media is volwassen geworden en verdient zijn eigen prijs. We zijn heel erg blij met de positieve reacties op de awards. Bedrijven en merken zijn op zoek naar erkenning en kwaliteit in de constante stroom berichten op social media.

Het is ook leuk om te zien ook dat merken en social media bureaus zelf actief hun nominaties promootten onder hun achterban om stemmen te winnen. Het enthousiasme heeft ons doen besluiten volgend jaar de tweede editie te organiseren van De Beste Social Media Awards.”

De Beste Social Media Awards worden mede mogelijk gemaakt door Sales Care (www.salescare.nl), Marketingfacts (www.marketingfacts.nl) en Curated (www.curated.nl).

www.debestesocialmedia.nl en www.facebook.com/DeBesteSocialMedia

Winnaars De Beste Social Media Awards 2014

Beste INHAKER

  • Hi
  • Bureau: Brandfighters

Beste HUMOR

  • Desperados
  • Bureau: Storyboard Amsterdam

Beste VISUEEL

  • Wereld Natuur Fonds
  • Bureau: Boomerang Create

Beste CREATIEF

  • BNN’s De Social Club

Beste TEKST

  • Transavia.com
  • Bureau: Boomerang Create

Beste INTERACTIEF

  • Campina Boer en Land
  • Bureau: MEC Nederland

Beste REACTIE van een bedrijf

  • KLM

Beste MERK

  • KLM

Beste INTERNATIONAAL

  • Pornhub

SLECHTSTE bericht

  • Trijntje Oosterhuis

Een overzicht van de genomineerde posts en de winnaars staat op www.debestesocialmedia.nl

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

3 Reacties

    Martijn Konings

    Tof!

    Al staan er wel wat bureaus verkeerd vermeld: WNF post is van Boomerang Create, Campina niet…


    12 juni 2014 om 06:46
    bramkoster

    @Martijn: je hebt helemaal gelijk, dank voor de melding. We hebben de bureauvermeldingen in de categorieën Visueel en Interactief zojuist aangepast, die waren per abuis omgewisseld.


    12 juni 2014 om 07:17
    Martijn Konings

    Thanks Bram!


    12 juni 2014 om 07:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!