We kopen nog steeds het liefst in de winkel om de hoek

We kopen nog steeds het liefst in de winkel om de hoek

We kopen nog steeds het liefst in de winkel om de hoekVolgens de meest recente Thuiswinkel Markt Monitor neemt online winkelen nog steeds toe. Toch gaan de meeste kopers nog steeds het liefste naar de winkel om de hoek. Wel gebruiken zij internet steeds meer om eerst informatie te verzamelen over een product.

Björn Vroomen onderzocht het gebruik van internet door consumenten, en bekeek wat het internet aantrekkelijker maakt voor zoek- en aankoopdoeleinden. Zo bekeek hij wat de winkel, internet, telefoon of catalogus aantrekkelijk maakt voor het zoeken van informatie en het kopen van producten. Uit een enquête blijkt dat de winkel om de hoek nog steeds het meest aantrekkelijk is voor zoek- en aankoopdoeleinden. Het gebruik van het internet voor aankoopdoeleinden wordt (nog steeds) gehinderd door onzekerheden op het gebied van privacy en risico’s. Wel is het internet bezig met een inhaalslag, vooral voor het zoeken van informatie. Catalogus en telefoon vindt men het minst aantrekkelijk.

Vroomen promoveert op donderdag 9 november 2006 aan de Erasmus Universiteit Rotterdam op zijn proefschrift ‘De invloed van internet, de kwaliteit van een aanbeveling en beslissingsstrategieën op keuzes van consumenten’ (via: Molblog).

Lees ook: Eerder verschenen op Marketingfacts:

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.