Is Google een satelliet of een TV camera?

24 maart 2006, 07:35

Op Rought Type vind ik deze ochtend een interessante post over het maken van content en de rol van zoekmachines. In lage-lonen landen wordt “originele” content door elkaar geknipt en geplakt naar nieuwe berichten. Hier en daar wordt ook wat geplagieerd en gewoonweg erbij bedacht. Deze artikelen worden en masse online gezet. Door slim gebruik te maken van zoektermen komen bezoekers via Google op deze fake nieuwspagina’s met alle advertentie-inkomsten die er bij horen. Kassa voor de charlatan. Dit heeft tot gevolg dat de legitieme informatie ondergesneeuwd wordt door de “spam”-informatie. Want zie Google als een tv camera tussen fans van een voetbalwedstrijd. Als de camera op ze wordt gezet veranderen ze in schreeuwlelijks die zich voor de camera verdringen. Zo ook met dit soort praktijken.

Interessant onderwerp om je gedachten over te laten gaan. De comments bij de post zijn ook de moeite van het lezen waard.

Frank is sinds 2000 actief als blogger. De laatste jaren is hij een actief voorstander van het open internet en het indieweb: Hou controle over je eigen domein, je eigen data en eigen netwerk. Op zijn blog https://diggingthedigital.com/ schrijft hij over deze ontwikkelingen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief