Investeringen digitaal inkopen slecht onderbouwd

2 oktober 2003, 18:54

Bedrijven die investeren in elektronische inkopen, e-procurement, hebben weinig fidusie in deze handelswijze. Uit promotieonderzoek aan de Universiteit van Twente blijkt dat de afgelopen jaren te veel verwachtingen zijn gewekt, de resultaten vielen tegen.

Organisaties gingen afgelopen jaren te impulsief over tot elektronisch inkopen. De daarbij gepaarde investeringen blijken nu niet aan de verwachtingen te voldoen wat ertoe leidt dat verdere en nieuwe investeringe uitblijven. Uit het promotieonderzoek blijkt echter dat juist nu de juiste tijd aan begint te breken om in e-procurement te investeren. De randvoorwaarden zijn in orde, bedrijven zijn er klaar voor en bekend mee en de toeleveranciersmarkt begint uit te kristaliseren. Het proefschrift ?Internettechnologie in de inkoop? is te bestellen.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!