Interne businessblogs in opmars
Het uitlekken van interne weblogs zoals van Coca-Cola, Clockworks en vandaag van Lost Boys (via: Frank-ly), doet vermoeden dat het zakelijk gebruik van weblogs binnen bedrijven sterk aan populariteit toeneemt.
Schatten wij eerder het aantal externe businessblogs in Nederland op 50-100, het aantal interne businessblogs zou wel eens een factor 10 hoger kunnen liggen. Opnieuw, harde cijfers zijn er niet dus ik sta open voor betere schattingen. Wie durft?
Ik denk dat je je hier wel eens sterk in kunt vergissen en dat het aantal interne weblogs vele malen groter is. Just my guess…
Gaat bij de Lost Boys weblogs overigens niet om een interne weblog. Die zijn er ook (een stuk of 10), maar “Need to Reads” en “Mobile, Wireless & Telecom” zijn bewust publiek toegankelijk.
Dank voor je reactie Yme. Zie nu ook de link op je eigen weblog naar de ‘interne’ weblog van Lost Boys (inderdaad geen interne weblog dus).
Betreft het hier overigens je voorheen persoonlijke weblog? Ik weet dat je destijds op je eigen weblog bent gestopt bent met plaatsen van berichten en bent overgestapt naar fotobloggen (erg leuk overigens!).
Heb begrepen dat bij Google zo’n beetje iedere engineer intern blogt. BIG heet dat. Staat voor Blog In Google.
Ja, dat klopt. Ik gebruik sinds een paar jaar (meerdere) weblogs om alles wat ik interessant vind te documenteren/bewaren. Op een gegeven moment besloten we om dat bij de Lost Boys site onder te brengen. Daar werk ik overigens niet meer, dus zou goed kunnen dat ik ze binnenkort weer verhuis…
Hallo Bas, reactie inderdaad gezien en ik hoop je inderdaad te spreken tijdens Outlook 2005!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!