Internationale conferentie over weblogs

Internationale conferentie over weblogs

International Conference on WeblogsHet is tijd voor de doorbraak van MarketingFacts in de internationale wetenschappelijke wereld. In maart 2007 vindt The International Conference on Weblogs and Social Media plaats in de Verenigde Staten. Wellicht kan Marco daar zijn modellen wereldkundig maken. Volgens de organisatie biedt de snel groeiende blogosfeer voldoende onderzoeksonderwerpen voor de wetenschappers.

Ik was benieuwd naar voorbeelden en vond dit:
  • Social network researchers are concerned with inferring community structure; analyzing the linkage patterns among blog entries can provide explicit community structure; can we infer implicit communities through the content of the blogs?
  • Multimedia researchers are attempting to categorize audio and video content, aggregate information from diverse sources (textual, audio, video); can visual & audio social media be stored in a way that allows search across different modalities?
  • Market analysis researchers are concerned with what people think of the products and services of a company; can we process blogs automatically and find consumer complaints and breaking reports about vulnerabilities of products; also when does a burst of blogging activity become a trend?
  • Social psychologists study the response to current events, including emotional and attitudinal dimensions as well as content and patterns of influence.
Wil jij de wetenschap helpen? De deadline voor je onderzoeksvoorstel is "by midnight (PST) of Dec 8, 2006" (een mooi voorbeeld van de wetenschappelijke precisie).


Geplaatst in

Delen



Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • Zou zeker weer wat meer met onderzoek willen doen. Weet iemand of er Nederlandse universiteiten zijn die wetenschappelijk onderzoek doen naar online communities? Misschien moeten we eens kijken of er een samenwerking mogelijk is.

    geplaatst op
  • Volgens mij doet Erasmus onderzoek naar Social Networks. Ik zal hun afdeling Decision & Information Sciences vragen of zij interesse hebben - http://www.rsm.nl/portal/page?_pageid=133,3122432&_dad=portal&_schema=PORTAL.

    geplaatst op
  • Zou top zijn Serge!

    Overigens, met Nederlandse partijen als Hyves, Eccky maar ook web-log.nl, startpagina en marktplaats zou je toch denken dat er in Nederland voldoende materiaal voor handen is om goed onderzoek te doen. Is er naast Erasmus verder niemand bezig met onderzoek?

    geplaatst op
  • Ik heb een reactie van Erasmus gekregen - zij doen twee onderzoeken - naar Smart Business Networks (http://www.sbniweb.org) en naar Social Networking. Ik heb ze je e-mail adres opgestuurd. Wordt ongetwijfeld vervolgd...

    geplaatst op
  • "Weet iemand of er Nederlandse universiteiten zijn die wetenschappelijk onderzoek doen naar online communities? Misschien moeten we eens kijken of er een samenwerking mogelijk is."

    Aan de Universiteit Maastricht promoveerde Caroline Wiertz op dit onderwerp. Haar proefschrift was vorige maand genomineerd voor de SAP-PIM Marketing Wetenschapsprijs. Nadeel: ze werkt inmiddels in Londen. Mischien kun je haar Maastrichtse promotor bellen: Ko de Ruyter.

    Misschien leuk om te weten: volgende week staat er in Adformatie een kort interview met Wiertz over haar onderzoek.

    geplaatst op
  • Over het community-onderzoek: een uitgebreider interview met Caroline Wiertz staat nu op Adfoblog.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.