Internationale Keynotes en inspirerende cases op het Digital Analytics Congres #adv

MOA
2 oktober 2017, 08:30

The place to be voor analisten, online experts en onderzoekers!

Laat je verrassen en inspireren door onze keynotes en cases op de tweede editie van het Digital Analytics Congres op 11 oktober. Ga naar huis met nieuwe inzichten en direct toepasbare kennis.

Speciaal voor jou hebben we 3 sprekers uitgelicht, klik voor meer informatie en inschrijven op de button hieronder

Meer weten

Als het op data-analyse aankomt is Stéphane Hamel gepassioneerd en misschien zelfs wel een beetje gek. Analisten moeten volgens de Canadees niet zeuren over complexiteit, maar de mouwen opstropen en beter werk leveren. Hamel mag als consultant al jaren aanschuiven bij de grote dames en heren. Als freelancer werkt hij met startups als Navdy.com en machine learning-platform Outlier.ai, maar ook met multinationals in de meest uiteenlopende sectoren. Waar hij zijn kennis ook deelt, hij probeert er altijd de concepten toe te passen van het Digital Analytics Maturity Model, dat hij in 2009 creëerde. Daarmee bepaal je de sterke en zwakke punten van een individu of team in de sleutelgebieden die tot succes leiden. Vervolgens kan Hamel voor de klant een realistische route richting volwassen digital analytics uitstippelen.

Schrijf je nu in en meld je aan voor een van de unieke 10 minuten 1 op 1 sessies met Stéphane Hamel.

Privacy-expert Aurélie Pols helpt organisaties te voldoen aan de steeds strengere privacynormen. De zelfverklaarde cijferfanaat maakt zich zorgen over de Brexit en de macht van grote datamonopolisten als Amazon.

Aan de vooravond van de Europese algemene verordening gegevensbescherming (AVG) is het een absolute must om privacy-expert Aurélie Pols in Utrecht te horen praten tijdens het Digital Analytics Congres. Ze volgt de AVG-ontwikkeling sinds 2012 op de voet en helpt organisaties klaarstomen voor de nodige nieuwe regelgeving. Ondanks de ePrivacy Directive van de EU, kwam onze industrie tot dusver weg met het idee dat we geen persoonsgegevens verzamelen, en dus niet aan Privacyverplichtingen hoeven te voldoen. De AVG verandert dat, nu ook cookies en unieke identificaties woorden herkend als onderdeel van persoonlijk data. En dus is naleving van de AVG een hot topic.

De AVG is een thema dat Pols in Utrecht zal combineren met hoe data-gedreven besluitvorming onderaan de streep het verschil maakt voor bedrijven. Denk daarbij aan digitale transformatieprojecten in een tijd waarin het consumentenvertrouwen bepaald niet groot is.

Data visualization designer Nadieh Bremer wil iedereen die zich met data bezighoudt, laten zien hoe eenvoudig je een datavisualisatie een plan hoger kunt tillen.

Bij het maken van een visualisatie is Bremer op zoek naar hoe ze meer lagen van details kan laten zien. Het is een combinatie van data effectief en visueel interessant maken. Dat laatste maakt dat mensen er in willen duiken.

Bremer, die van huis uit sterrekundige is, ging na haar studie in Leiden aan de slag als data-analist bij consultant Deloitte. Maar ze ontdekte dat ze het allerliefst datavisualisaties maakt. Op het Digital Analytics Congres vertelt ze hoe je iedereen die iets met datavisualisatie doet een stapje verder kunt brengen. Naar iets wat unieker is en dus hopelijk ook meer mensen prikkelt. Bremer gaat de standaard voorbij en laat zien aan mensen voor wie datavisualisatie een bijkomende zaak is dat met net iets meer tijd veel effectiever kunt zijn.

Kijk hier voor meer informatie en inschrijven.

De MOA is hét Nederlandse Expertise Center voor Marketing Insights, Onderzoek en Analytics. De wereld van marketing insights, onderzoek en analytics is voortdurend in ontwikkeling. Organisaties gaan over op nieuwe manieren van werken, technologische ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op en ook de juridische aspecten van privacy en onderzoek staan niet stil. Dit zorgt voor talloze strategische, tactische en organisatorische uitdagingen op het gebied van insights en analytics. Het MOA Expertise Center heeft dé kennis en expertise in huis om deze uitdagingen aan te gaan.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!