Instant messaging kan verbondenheid tussen consument en merk vergroten

Instant messaging kan verbondenheid tussen consument en merk vergroten

Nu marketeers steeds vaker te maken krijgen met een weerzin van de consument tegen spam, lagere marketingbudgetten en dalende respons op consumentenonderzoek, maakt instant messaging (IM) een goede kans de betrokkenheid van klanten met een merk aan te kunnen halen.

Met IM kunnen meerdere computergebruikers een `real-time` gesprek voeren tegen veel lagere kosten dan die van een telefoongesprek. Marketeers krijgen via IM de mogelijkheid 23 uur per etmaal in contact te staan met klanten om vragen te beantwoorden en met interactieve `buddy`s` een gesprek met consumenten aan te gaan en ze te adviseren over films of andere producten.Comscore Media Networks berekende dat in oktober 2002 87,4 miljoen Amerikaanse consumenten thuis, op het werk of op school messaging services gebruikten. IM is populair bij alle leeftijdsgroepen. Volgens Jupiter Research gebruikt 69% van de leeftijdsgroep 13- tot 17-jarigen IM, 59% van de 18- tot 34-jarigen, 49% van de 35- tot 54-jarigen en 45% van de consumenten van 55 jaar en ouder.

Bron:
Marketing News p.1 en 11, 2 p.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.