@Home lanceert Koppensneller
Ik heb de afgelopen weken al over de schouders van Infocaster.nl kunnen meekijken en vandaag kreeg ik een email dat @Home de Koppensneller ook heeft gelanceerd.
Evenals bijvoorbeeld de nieuwsklikker van de Volkskrant of de nieuwslezer van NU.nl, is de koppensneller een branded RSS-reader. Het aardige van de Koppensneller is dat je naast de mogelijkheid om eigen feeds toe te voegen, ook de mogelijkheid hebt om een van de voorgeprogrammeerde radiostations te selecteren en luisteren.
Uiteraard ook erg leuk om te zien dat Marketingfacts in de voorgeprogrammeerde feeds is opgenomen. Bedankt jongens!
nou, pfff, aan de computer dood ontsnapt… installeer ik die koppensneller, zit geen radio 1 op?
dan maar kink, opent dat ding sneller dan de snelste pornopopupboer (mooi woord, niet?) de hele tijd tabjes in mijn browser…
Kuifje, waar krijg je nieuw tabs? Ik heb inmiddels de meeste zenders geluisterd en krijg nergens extra tabs!?
Inderdaad geen Radio 1, die moet er natuurlijk nog wel in. Hoe zit dat Sander en Ernst?
Beste Kuifje,
Ik merk net hetzelfde probleem, de kinklink wordt zo snel mogelijk verwijderd als het probleem niet verholpen kan worden. Dit probleem ligt in de extra content die door Kink wordt toegevoegd. Radio 1 wordt bekeken.
De lijst radio feeds wordt beheerd door @home, maar we gaan het voorleggen.
Jorrit
Het woord koppensneller is een algemeen Nederlands woord. Ik denk niet dat deze geclaimd is.
Goed nieuws. De kink-radiostations zijn verwijdert. Hoop niet dat de bugz problemen hebben veroorzaakt.
Wil toch nog even melden dat het aantal installs net voorbij de 4000 is gegaan.
Ik snap niet goed waarom iedereen zo enthousiast is over die koppensnellers.. Ik kan me zo voorstellen dat een minder ervaren gebruiker iedere keer een koppensneller installeert voor ieder interessant onderwerp. Dan zou hij de telegraaf, @home en zijn eigen rss reader langs elkaar gaan draaien.. Of werkt dat niet op die manier.
Emiel, daar heb je m.i. gelijk in. Vooralsnog zijn echter nog erg weinig mensen bekend met RSS en het zal nog zeker een jaar duren voordat dat echt gemeengoed wordt. In de tussentijd kunnen grote media van dat hiaat profiteren door met hun eigen branded RSS-reader op de proppen te komen. De Volkskrant claimt dat zijn RSS-reader al meer dan 300.000 keer is gedownload. Neem een voorzichtige schatting dat uiteindelijk 150.000 mensen dat ding daadwerkelijk geïnstalleerd hebben staan, en je hebt een bereik waar een marketeer erg opgewonden van kan worden.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!