Hoe leer je je ideale klant echt kennen?

Matteo van Mol en Nico de Clerck delen hun aanpak over hoe je als bureau de klant van je klant super goed leert kennen.

27 september 2023, 07:02 1277 x gelezen

De beste marketeers kennen het belang van het kennen van je klant. Of in het geval van digital marketing bureaus, het kennen van de klant van de klant. Matteo en Nico hebben een hele mooie visie. Ze willen de klant van hun klant beter kennen en begrijpen dan dat hun klant dit zelf doet. En met die kennis proberen ze het verschil te maken. Maar hoe pak je dat aan? In deze aflevering delen Matteo en Nico hun aanpak.

In deze aflevering vertellen Matteo van Mol en Nico de Clerck van Websteak onder andere hoe je klanten echt leert kennen en begrijpen.
Hieronder staat een (door ai gegenereerde) lijst met vragen die in de aflevering worden beantwoord:

  • Wat deed het marketingbureau Websteak vooral in het begin?
  • Waarom zijn ze de laatste jaren meer strategisch gaan werken?
  • Wat is de visie waar Websteak naartoe werkt?
  • Hoe proberen ze de klanten van hun klanten beter te leren kennen?
  • Wat vragen ze aan recent gewonnen en verloren klanten van hun opdrachtgevers?
  • Hoe vaak herhalen ze dit klantenonderzoek?
  • Hoe ervaren de opdrachtgevers dit klantenonderzoek door het bureau?
  • Wat is de grootste verrassing uit de klantinterviews voor de bureaus?
  • Welke online kanalen worden vaak overschat door bedrijven?
  • Wat is volgens de gasten de echte reden waarom bedrijven voor een leverancier kiezen?
  • Hoe kunnen podcasts en video’s een rol spelen in de B2B-journey?
  • Hoe hergebruiken ze podcastfragmenten voor andere doeleinden?
  • Waarom zijn ze gaan werken met één centraal contentconcept?
  • Wat zijn positieve neveneffecten van content maken zoals een podcast?
  • Hoe helpt storytelling bij het aantrekken van nieuw talent?
  • Hoe bouwen ze een voorspelbaar en schaalbaar marketing systeem voor klanten?
  • Waarom zijn leads genereren en MQL’s niet altijd de oplossing?
  • Hoe werken ze vanuit gesloten deals terug naar de buyer journey?

Je kunt deze aflevering ook vinden op YouTube, Spotify of Inbound4Cast.com.

Jerrel Arkes
B2B organic marketing consultant bij B2Brands

B2B marketing is veranderd. Lead generatie kent steeds meer uitdagingen. Kopers kiezen vaak al voordat de buyer journey is gestart. Wat betekent dat voor jouw aanpak? Ik help vanuit B2Brands kennisintensieve B2B bedrijven van strategie tot uitvoering met de creatie en distributie van impactvolle content. Daarmee transformeren we jouw bedrijf naar een sterk merk. Ik geloof daarbij in de kracht van organisch groeien (organic marketing). Sinds 2008 heb ik hier vele MKB en enterprise organisaties mee geholpen. Sinds 2024 doe ik dit vanuit B2Brands.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!