Het ‘nieuwe’ uitgeefmodel van ilse media

28 juli 2005, 04:22

Ingezet door Betrand Weegenaar hebben inmiddels Paul Molenaar en Erwin Boogert hun reacties gegeven op de ideeen over het nieuwe uitgeefmodel van ilse media.

Het is natuurlijk interessant om te kijken welke weg ilse media, met NU.nl, Startpagina.nl, web-log.nl en niet te vergeten de jongeren-portals CU2 en Kaboem de grootste online uitgever van Nederland, gaat volgen.

Paul Molenaar (ilse media):

(…) Omdat wij vrijwel uitsluitend op online activiteiten gefocust zijn, beseffen wij terdege dat het woord ‘uitgeven’ zijn beperkingen kent. Uitgeven impliceert een trechterproces, waarbij veel informatie door weinig handen gaat. Dat is bij ons niet zo. Hoe kan dat ook: van de nu zo’n 90 medewerkers, dragen er slechts vier een redactionele functienaam. Onze toekomst ligt in het faciliteren (ruimte en instrumenten geven), binden(categoriseren, bundelen) en ontsluiten. (…)

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Arnoud

    Paul geeft aan dat de blogsearch bij “ontsluiten” hoort en dat ze met andere projecten bezig zijn. Ik ben benieuwd of feedo.nl bij “binden” hoort. Deze kwam vandaag m’n rss-feed ophalen en Ilse Media is eigenaar van het domein. Binnenkort MyIlse als antwoord op “MyGoogle” en My AOL die deze week zijn gelanceerd??? 🙂


    28 juli 2005 om 13:33
    at

    Dat begrip “ontsluiten” is een fraai gegeven. Het betekend ook dat Ilse niet perse het laatste station voor de eindgebruiker hoeft te zijn.


    29 juli 2005 om 06:10

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!