Het begin van het einde?
Dave Winer stopt met webloggen, zo kondigt hij vandaag aan op zijn weblog. De reden dat hij ermee stopt, is ondermeer omdat bloggen zo succesvol is.
“When I started blogging, depending on how you look at it, either in 1994, 1996 or 1997, I had different goals, and happily the goals have been accomplished”
en: “Blogging doesn’t need me anymore. It’ll go on just as well, maybe even better, with some new space opened up for some new things.”
Dave Winer is een pionier van het webloggen (hij begon in 1994) en een van de grondleggers van RSS (2.0), RPC-XML, en OPML.
Hij heeft het niet nodig en het zal het ook niet zijn, maar… Ik vond het eruit zien als een hele mooie linkbait 🙂
Het einde van zijn stuk klinkt erg melodramatisch, maar dat zou de echte reden zijn:
(Welke formatting is hier nu wel en niet toegestaan, geen enkele? De preview ziet er ook anders uit dan de uiteindelijke comment! :))
Eens met Ruben: David Winer heeft weer even een zeurderige USA-style aandachtsbui lijkt het…
Wat een negativiteit weer.
Dave heeft zijn doel bereikt en daar ging het hem om. Dat hij mede stopt omdat hij anoniem wil zijn, begrijp ik best. Bekendheid beperkt ook. Soms kun je meer bereiken achter de schermen.
Een tip: Je moet je eerst verdiepen in een persoon en in wat hij denkt en zegt voordat je (hem ver)oordeelt.
Het eerste deel van zijn beweegreden vind ik het interessantst:
“I wanted decentralized news. We can do for ourselves what the pros haven’t been doing. And politics — I don’t doubt that the House of Representatives will be filled with bloggers, if not in 2006, then surely in 2008. There’s no turning back on any of it.”
Reken maar dat nieuws en politiek gedecentraliseerd en gedemocratiseerd zijn. Een belangrijke ontwikkeling. Ik kan me voorstellen dat een pionier zijn missie dan als volbracht ziet en vervolgens gaat zoeken naar andere sluimerende online ontwikkelingen…
Sjeesus, i ben juist net na een tijdje er tussenuit geweest weer net mee begonnen…
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!