Hét verschil maken met duurzame marketing
NIMA en Nyenrode starten samenwerking en nieuw strategisch marketingprogramma
Op 20 december hebben NIMA en Nyenrode Business Universiteit digitaal het startsein gegeven voor hun samenwerking. Kirsten Andres, voorzitter/directeur NIMA en Jessica Peters-Hondelink, directeur Customized Executive Education bij Nyenrode, beklonken de overeenkomst. Dit moment is tevens het startsein van een nieuw marketingprogramma wat beide partijen aanbieden. Julian Stevense, alumnus van Nyenrode en eigenaar van Brandgurus is vanuit zijn expertise nauw betrokken bij het ontwerp, de inhoud en uitvoering.
De eerste activiteit van beide partijen is het nieuwe gezamenlijke programma Strategic Marketing Management. Dit unieke programma richt zich op leiders in marketing die op zoek zijn naar verbreding van hun kennis op bedrijfskundig en bestuurlijk niveau en op het gebied van (persoonlijk) leiderschap. Hiermee gaan de deelnemers actief op zoek naar een versteviging van hun rol binnen de organisatie. Zij streven ernaar een betere gesprekspartner te worden op strategisch niveau. De focus ligt op hoe zij een strategisch plan met lange termijnwaarde opstellen. Het programma draagt bij aan meer bewustwording op het gebied van bedrijfs- en organisatiekunde. Daarnaast gaan de deelnemers ook met hun eigen leiderschap aan de slag: hoe brengen zij, vanuit zelfbewustzijn, de organisatie in beweging.
Strategisch gesprekspartner
Andres over het Strategic Marketing Management Program: ‘Uit ons netwerk bleek een duidelijke behoefte te zijn om meer impact met marketing te hebben op management- en directieniveau. Regelmatig lukt het niet daadwerkelijk de waarde van marketing over de bühne te brengen bij een CEO of bijvoorbeeld een collega van finance. Precies daarvoor is deze opleiding ontwikkeld. Met een combinatie van bedrijfskunde, finance, marketingstrategie en leiderschap zorgen we voor nieuwe marketingleiders die betere strategisch gesprekspartners zijn. Leiders in marketing die willen werken aan duurzame marketingwaarde op lange termijn voor alle stakeholders, van CEO tot klant en van collega tot maatschappij.’
Jessica Peters-Hondelink vult haar aan: ‘Het is een combinatie van onze visie op leiderschapsontwikkeling en de bedrijfskundige insteek waar zowel bij NIMA als bij ons de kracht ligt. Door de focus op leiders in marketing leer je ook van en met elkaar. We laten gelijkgestemden samenkomen, je loopt immers vaak tegen dezelfde vraagstukken aan. Bovendien wordt er een sterke life long learning community gevormd.’
Verandering realiseren
De samenwerking tussen NIMA en Nyenrode is erop gericht om een verandering echt te realiseren. Peters-Hondelink: ‘Bij Nyenrode geloven we in transformatief onderwijs. Hierin gaan we actief, ervaringsgericht en in co-creatie aan de slag. De samenwerking met NIMA is een mooi voorbeeld van een partnership waarbij we voor senior executives in marketing impact maken op persoonlijk, organisatorisch en eco-systeemniveau door onze krachten als business universiteit te bundelen met de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales. Met deze samenwerking en de lancering van dit programma, dat zich zowel op de bedrijfskundige kant als op de persoonlijke ontwikkeling van de marketing executive als leider richt, voegen we een mooi programma toe aan ons portfolio.’
Meer over het Stategic Marketing Management Program
Groei in jouw rol als marketingleider met het Strategic Marketing Management Program. Tijdens het programma ga je aan de slag met professionele vaardigheden en persoonlijke skills die nodig zijn om op strategisch niveau een volwaardig gesprekspartner te worden. Hoe zorg je er voor dat marketing een centrale rol inneemt in je organisatie en dat je aan de hand hiervan duurzame groei realiseert? En hoe neem je jouw team mee in de verandering die hiervoor nodig is? Het programma biedt een unieke combinatie van persoonlijke ontwikkeling en bedrijfskundige kennis op het gebied van strategisch en financieel management.