We lopen in het vak allemaal te klagen dat de marketing van marketing kapot is. Marketing bungelt steevast onderaan het lijstje minst betrouwbare beroepen en marketeers geven zelf ook geregeld aan een bullshitbaan te hebben.
Het communiceren van duurzaamheid is tegenwoordig niet zonder uitdagingen. Marketingteams worden geconfronteerd met de noodzaak om geloofwaardig en authentiek te zijn, terwijl interne bedrijfsdoelen vaak conflicteren met duurzaamheidsinitiatieven. Hoe overbrug je de kloof tussen de groeiende vraag naar duurzaamheid en de realiteit binnen organisaties?
Hoe marketing kan bijdragen in het CSRD proces én hoe het de uitkomsten hiervan kan benutten in het marketingbeleid lees je in deze tweede blog van dit tweeluik.
Consumenten voelen urgentie voor actie tegen klimaatverandering. Maar wie is er daarbij aan zet?
In deze tweede aflevering van de Reframing Duurzaamheid podcast: Anne Pleun van Eijsden. Ondernemer met een missie: de papierindustrie verduurzamen.
Boeren zitten aan het begin van de voedselketen. En er is veel discussie over hoe ze zouden kunnen verduurzamen, en die discussie loopt niet zo lekker.
Hoe effectief zijn groene apps? Welke factoren maken een groene app aantrekkelijk voor gebruik?
Hoe kunnen we zorgen dat consumenten de items in hun kledingkast langer gebruiken?
Wat zijn voor consumenten eigenlijk de redenen om voor duurzame mode te kiezen?
Een recente metastudy laat zien waarom de marketing voor duurzame producten en diensten een steuntje in de rug verdient.
Er ontstaat in veel sectoren een ‘race to the top’, waarbij bedrijven zich richten op de strengste milieunormen.
Miele zou onder zijn steen vandaan kunnen komen en pro-actief iets kunnen doen met het signaal van de Europese Commissie. Dan ben je opeens zeer geliefd – in plaats van dat irritante merk dat reparaties onmogelijk maakt.