Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Marketeers van duurzame producten en diensten zijn helden!

Een recente metastudy laat zien waarom de marketing voor duurzame producten en diensten een steuntje in de rug verdient.

Strenge milieunormen stellen marketeers voor drie grote uitdagingen

Er ontstaat in veel sectoren een ‘race to the top’, waarbij bedrijven zich richten op de strengste milieunormen.

Miele as a Service

Miele zou onder zijn steen vandaan kunnen komen en pro-actief iets kunnen doen met het signaal van de Europese Commissie. Dan ben je opeens zeer geliefd – in plaats van dat irritante merk dat reparaties onmogelijk maakt.

5 neuromarketing do’s & dont’s om duurzaam gedrag te stimuleren

Het stimuleren van duurzaam gedrag is belangrijk, maar hoe doe je dat? En wat moet je vooral niet doen? Ontdek…

De vijf dilemma’s van duurzaamheidscommunicatie

...en hoe daarmee om te gaanCommuniceren over duurzaamheid van je merk ligt gevoelig. Ruim de helft van de consumenten heeft…

De natuur als stakeholder

​Het recent verschenen derde gedeelte van het zesde IPCC-klimaatrapport heeft weer eens de urgentie van klimaatactie duidelijk gemaakt. Een belangrijke boodschap is…

Into The Woods 5: Gedragsverandering naar verduurzaming.

Hoe doe je dat? Hoe kun je het gedrag van de consumenten veranderen richting meer duurzame keuzes?Hoe verander je vast…

Vegetarische Slager verslaat Tony’s Chocolonely – Sustainable Brand Index 2022

In de perceptie van de consument zijn ook bol.com, IKEA en Google duurzame bedrijvenNadat Tony’s Chocolonely de afgelopen 4 jaar…

"Innovatiekracht en wendbaarheid drijvers achter duurzaam concurrentievoordeel"

"Bedrijven met een duurzaam concurrentievoordeel zijn financieel gezonder en presteren beter dan hun concurrenten. De significante drijvers om tot dit…

De Groene Principes van Klantvriendelijkheid

'Zeven groene vinkjes geven weer wat je als bedrijf op orde moet hebben'Wat vroeger genoeg was, is dat vandaag niet…

Lagere prijs vleesvervangers zorgt voor 30% meer winst

Vleesvervangers zijn booming en niet meer weg te denken uit de supermarkten. In opdracht van ISMI (International Shopper Marketing Instituut)…

Hét verschil maken met duurzame marketing

NIMA en Nyenrode starten samenwerking en nieuw strategisch marketingprogrammaOp 20 december hebben NIMA en Nyenrode Business Universiteit digitaal het startsein…