Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

De Transformatieparadox: Wie durft de eerste stap te zetten?

Stel je voor: je zit met je marketingteam aan tafel en bespreekt de nieuwe merkstrategie. Iedereen is het erover eens dat duurzaamheid belangrijk is. Sterker nog, ook jullie onderzoek laat zien dat klanten er steeds meer om vragen. Maar dan komt de grote vraag: gaan wij als eerste in de markt écht grote stappen zetten?

Duurzaamheid die verkoopt: Waarom consumenten de sleutel tot echte verandering in handen hebben  

Unilevers recente beslissing om haar duurzaamheidsbeloften terug te schroeven, betekent een radicale verschuiving ten opzichte van de ambitieuze duurzaamheidsagenda van voormalig CEO Paul Polman.

Merendeel Nederlanders wil dat bedrijf zich uitspreekt over duurzaamheid

55 procent van de Nederlanders vindt het belangrijk dat een bedrijf zich uitspreekt over duurzaamheid. Eén op de zes Nederlanders laat de keuze voor een product of dienst zelfs afhangen van de vraag of een bedrijf zich uitspreekt over maatschappelijke issues. Dat blijkt uit onderzoek dat wij met Norstat hebben uitgevoerd onder een representatieve groep van 1000 Nederlanders.

De marketing van marketing is kapot

We lopen in het vak allemaal te klagen dat de marketing van marketing kapot is. Marketing bungelt steevast onderaan het lijstje minst betrouwbare beroepen en marketeers geven zelf ook geregeld aan een bullshitbaan te hebben.

Duurzaamheid en marketing? Walk the talk!

Het communiceren van duurzaamheid is tegenwoordig niet zonder uitdagingen. Marketingteams worden geconfronteerd met de noodzaak om geloofwaardig en authentiek te zijn, terwijl interne bedrijfsdoelen vaak conflicteren met duurzaamheidsinitiatieven. Hoe overbrug je de kloof tussen de groeiende vraag naar duurzaamheid en de realiteit binnen organisaties?

Wat kan een marketeer met ESG en CSRD? (deel 2/2)

Hoe marketing kan bijdragen in het CSRD proces én hoe het de uitkomsten hiervan kan benutten in het marketingbeleid lees je in deze tweede blog van dit tweeluik.

Gaat de burger duurzaamheid bij de consument stimuleren?

Consumenten voelen urgentie voor actie tegen klimaatverandering. Maar wie is er daarbij aan zet?

Hoe bouw je een nieuw merk op in een markt die niet open staat voor verandering?

In deze tweede aflevering van de Reframing Duurzaamheid podcast: Anne Pleun van Eijsden. Ondernemer met een missie: de papierindustrie verduurzamen.

Landbouwsector zou meerwaarde van verduurzaming kunnen vermarkten 

Boeren zitten aan het begin van de voedselketen. En er is veel discussie over hoe ze zouden kunnen verduurzamen, en die discussie loopt niet zo lekker.

Do’s voor groene apps

Hoe effectief zijn groene apps? Welke factoren maken een groene app aantrekkelijk voor gebruik?

Een zetje in de richting van je eigen kledingkast

Hoe kunnen we zorgen dat consumenten de items in hun kledingkast langer gebruiken?

De vier dimensies van duurzaam modegedrag

Wat zijn voor consumenten eigenlijk de redenen om voor duurzame mode te kiezen?