Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Gaat de burger duurzaamheid bij de consument stimuleren?

Consumenten voelen urgentie voor actie tegen klimaatverandering. Maar wie is er daarbij aan zet?

Hoe bouw je een nieuw merk op in een markt die niet open staat voor verandering?

In deze tweede aflevering van de Reframing Duurzaamheid podcast: Anne Pleun van Eijsden. Ondernemer met een missie: de papierindustrie verduurzamen.

Landbouwsector zou meerwaarde van verduurzaming kunnen vermarkten 

Boeren zitten aan het begin van de voedselketen. En er is veel discussie over hoe ze zouden kunnen verduurzamen, en die discussie loopt niet zo lekker.

Do’s voor groene apps

Hoe effectief zijn groene apps? Welke factoren maken een groene app aantrekkelijk voor gebruik?

Een zetje in de richting van je eigen kledingkast

Hoe kunnen we zorgen dat consumenten de items in hun kledingkast langer gebruiken?

De vier dimensies van duurzaam modegedrag

Wat zijn voor consumenten eigenlijk de redenen om voor duurzame mode te kiezen?

Marketeers van duurzame producten en diensten zijn helden!

Een recente metastudy laat zien waarom de marketing voor duurzame producten en diensten een steuntje in de rug verdient.

Strenge milieunormen stellen marketeers voor drie grote uitdagingen

Er ontstaat in veel sectoren een ‘race to the top’, waarbij bedrijven zich richten op de strengste milieunormen.

Miele as a Service

Miele zou onder zijn steen vandaan kunnen komen en pro-actief iets kunnen doen met het signaal van de Europese Commissie. Dan ben je opeens zeer geliefd – in plaats van dat irritante merk dat reparaties onmogelijk maakt.

5 neuromarketing do’s & dont’s om duurzaam gedrag te stimuleren

Het stimuleren van duurzaam gedrag is belangrijk, maar hoe doe je dat? En wat moet je vooral niet doen? Ontdek…

De vijf dilemma’s van duurzaamheidscommunicatie

...en hoe daarmee om te gaanCommuniceren over duurzaamheid van je merk ligt gevoelig. Ruim de helft van de consumenten heeft…

De natuur als stakeholder

​Het recent verschenen derde gedeelte van het zesde IPCC-klimaatrapport heeft weer eens de urgentie van klimaatactie duidelijk gemaakt. Een belangrijke boodschap is…