Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

De marketing van marketing is kapot

We lopen in het vak allemaal te klagen dat de marketing van marketing kapot is. Marketing bungelt steevast onderaan het lijstje minst betrouwbare beroepen en marketeers geven zelf ook geregeld aan een bullshitbaan te hebben.

Duurzaamheid en marketing? Walk the talk!

Het communiceren van duurzaamheid is tegenwoordig niet zonder uitdagingen. Marketingteams worden geconfronteerd met de noodzaak om geloofwaardig en authentiek te zijn, terwijl interne bedrijfsdoelen vaak conflicteren met duurzaamheidsinitiatieven. Hoe overbrug je de kloof tussen de groeiende vraag naar duurzaamheid en de realiteit binnen organisaties?

Wat kan een marketeer met ESG en CSRD? (deel 2/2)

Hoe marketing kan bijdragen in het CSRD proces én hoe het de uitkomsten hiervan kan benutten in het marketingbeleid lees je in deze tweede blog van dit tweeluik.

Gaat de burger duurzaamheid bij de consument stimuleren?

Consumenten voelen urgentie voor actie tegen klimaatverandering. Maar wie is er daarbij aan zet?

Hoe bouw je een nieuw merk op in een markt die niet open staat voor verandering?

In deze tweede aflevering van de Reframing Duurzaamheid podcast: Anne Pleun van Eijsden. Ondernemer met een missie: de papierindustrie verduurzamen.

Landbouwsector zou meerwaarde van verduurzaming kunnen vermarkten 

Boeren zitten aan het begin van de voedselketen. En er is veel discussie over hoe ze zouden kunnen verduurzamen, en die discussie loopt niet zo lekker.

Do’s voor groene apps

Hoe effectief zijn groene apps? Welke factoren maken een groene app aantrekkelijk voor gebruik?

Een zetje in de richting van je eigen kledingkast

Hoe kunnen we zorgen dat consumenten de items in hun kledingkast langer gebruiken?

De vier dimensies van duurzaam modegedrag

Wat zijn voor consumenten eigenlijk de redenen om voor duurzame mode te kiezen?

Marketeers van duurzame producten en diensten zijn helden!

Een recente metastudy laat zien waarom de marketing voor duurzame producten en diensten een steuntje in de rug verdient.

Strenge milieunormen stellen marketeers voor drie grote uitdagingen

Er ontstaat in veel sectoren een ‘race to the top’, waarbij bedrijven zich richten op de strengste milieunormen.

Miele as a Service

Miele zou onder zijn steen vandaan kunnen komen en pro-actief iets kunnen doen met het signaal van de Europese Commissie. Dan ben je opeens zeer geliefd – in plaats van dat irritante merk dat reparaties onmogelijk maakt.