Het miljoenenidee van Esther Leloux (We Are Eves)

Stel je voor: een wereld waarin je nooit meer hoeft te twijfelen over je aankopen van beautyproducten.

11 juli 2023, 07:00 1895 x gelezen

Een wereld… waar elk cosmetisch item wordt beoordeeld en onderzocht door een community van gepassioneerde individuen. Nou, die wereld bestaat en heet dus We Are Eves. In deze aflevering heb ik het genoegen om te praten met de fantastische Esther Leloux, het brein achter We Are Eves: het grootste reviewplatform voor cosmetica in Europa. Deze innovatieve onderneming heeft de beauty-industrie in rap tempo veroverd en aanzienlijke financiering opgehaald om haar groei mogelijk te maken. Zo haalde ze net weer 2,5 miljoen Euro op in een nieuwe investeringsronde.

Ik ken Leloux nog uit mijn reclame-verleden waar we samenwerkten voor klanten als Vodafone en Interpolis. Daar leerde ik haar al kennen als een daadkrachtig persoon met passie voor haar werk. Nu is ze helemaal geswitcht naar het ondernemerschap, iets wat ze al vanaf heel jong ambieerde (en hoe, ze liet zich voor haar speurtochten betalen).

Hoe is het om in de wereld van start-ups te verkeren? Welke uitdagingen kom je tegen? En wat doe je met al die miljoenen?

Je hoort het verhaal van We Are Eves, met een bescheiden begin tot de opmerkelijke opmars naar de top. Leloux deelt haar inzichten over wat ervoor nodig was om deze successen te behalen. Want hoe wrang het ook klinkt, het is maar weinig vrouwen gelukt om zo succesvol te zijn met een idee.

Maak je klaar om geïnspireerd te worden terwijl we het hebben over het grote succes van We Are Eves.

SHOWNOTES

Floris Hülsmann
Naamexpert bij Namarama

Naamexpert, copywriter en schrijver van het boek 'Maak je naam onvergetelijk'. Presenteert de marketing-podcast De Namarama Show.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!