Groot mediaonderzoek Britse reclamebranche

Groot mediaonderzoek Britse reclamebranche

Het Britse Institute of Practitioners in Advertising (IPA) is gestart met een initiatief genaamd TouchPoints, een grootschalig multi-mediaonderzoek om crossmedia consumptiepatronen beter in kaart te brengen aldus Adformatie (ook gelezen bij Mediaonderzoek.nl).

Het project kost zo’n 1,4 miljoen euro en wordt beschreven als ‘het meest ambitieuze onderzoek van deze generatie’, zo meldt Media & Marketing Europe. Het onderzoek van de ‘Britse Vea’ en onderzoeksbureau TNS had plaats tussen april en november 2005. Er werden 5.000 mensen ondervraagd, die gebruik maakten van een PDA. Per half uur hielden ze bij hoe ze hun tijd spendeerden, waar ze waren en met wie, plus hoe hun mediaconsumptie eruit zag. De eerste resultaten zijn hier te vinden.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.