Gratis online test informatieliquiditeit

8 januari 2003, 14:17

Sybase heeft een gratis online test ontwikkeld waarmee bedrijven inzicht kunnen krijgen in hun ?informatieliquiditeit?. Dit is de ratio voor het transformeren van bedrijfsgegevens naar economische waarde. De interactieve test wordt samen met Forbes.com aangeboden en is te vinden op de website informationliquidity.com.

Uit deze test volgen een diagnose en een voorstel om de toegangssnelheid, doorstroming en kwaliteit van gegevens in bedrijven te verbeteren.

Sybase speelt hiermee in op de grote uitdaging waarvoor bedrijven zich vandaag de dag gesteld zien op het gebied van technologische infrastructuur en bedrijfsapplicaties. Ondanks grote investeringen in ICT, worstelen bedrijven met het economisch nut van software en hardware. Zo is er volgens marktonderzoeksbureau AMR Research in 2002 in de hele wereld voor maar liefst 41 miljard dollar aan enterprise software ingekocht.

De informatieliquiditeit is af te leiden uit drie variabelen: de informatiestroom, de snelheid waarmee informatie beschikbaar is, en de kwaliteit van de informatie. De informatiestroom komt bijvoorbeeld niet op gang als data in gegevenssilo?s blijven opgesloten. De toegangssnelheid komt in het gedrang als gegevens niet snel toegankelijk zijn als een gebruiker erom vraagt. Kwaliteitsproblemen tenslotte ontstaan als gegevens in het verkeerde datatype staan, of verouderd zijn.

De online test toetst op deze drie variabelen, waarna er een analyse van de bestaande informatiestroom, toegangssnelheid en kwaliteit gemaakt wordt, gevolgd door een voorstel voor acties en door Sybase aangedragen oplossingen om de informatieliquiditeit te verhogen. Aanvullend kunnen bezoekers case studies raadplegen voor het verbeteren van hun informatieliquiditeitsscore.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief