Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold
Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie.
In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen.
Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden.
Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.
Wat ik erg toevallig vind is dat google sinds deze week een licentie heeft om op de chineze markt te betreden. En wat deze week bleek is dat google’s webaccelerator ook de cencuur van de chineze overheid ongedaan maakte! Persoonlijk leg ik daar een verband.
Google is nu zo groot dat de meeste mensen of helemaal géén verband zien tussen hun activiteiten of juist in het hele gebeuren een groot complot zien.
Bedoel je daar mee dat ik een groot complot voor ogen heb?
Ik denk gewoon dat als je een markt als china en india (20 keer zo groot al noord amerika) gaat betreden er wel een zekere mate van voorzichtigheid in acht genomen word.
In westerse landen loopt het gros van de consumenten niet meer weg voor google als ze gecachde pagina’s voorgeschoteld krijgt.
De markt in Azië is op dit moment (nog) lang niet 20x zo groot als Amerika.
“In 2005, International Data Corp. predicts Internet penetration in the United States will be about 76 percent, while in Asia less than 9 percent of the population will be wired.”
Let wel, hier wordt geheel Azië becijferd en niet alleen China. De markt groeit daar natuurlijk gestaag, maar laten we de boel nu even niet overdrijven.
Je hebt wel gelijk dat het toevallig is dat het verkijgen van de licentie en het ’terugtrekken’ van Web Accelerator ongeveer samenvalt, maar ik kan me ook voorstellen dat het programma gewoon is teruggetrokken vanwege de negatieve reclame die het Google opleverde. Diverse webmasters namen immers al stappen om gebruikers van het programma te weren van hun website.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!