“George Bush doesn’t care about black people”

4 september 2005, 02:42

De hele week beelden van New Orleans op TV. De kritiek en het onbegrip groeit met de dag. Vrijdagavond was de eerste Hurricane Katrina Aid Telethon. Nee niet zoals in Nederland op meerdere zenders tegelijk een hele avond lang, maar gewoon een uurtje op NBC. Want waar plaats je anders de commercials? Een paar celebrities uit New Orleans, een woordje, een beetje muziek, een beetje patriotism. En toen kwamen Mike Meyers en Kanye West in beeld.

Kanye West: “George Bush doesn’t care about black people”

Het blijft lastig, live televisie. NBC kon het stukje nog net schrappen voor de herhaling voor de westkust. Op het internet was dat natuurlijk allang niet meer mogelijk. Diverse blogs hadden het al op het internet geplaatst. Ook Fox kon het niet nalaten om de fout van de concurrent nog eens te herhalen. MSNBC heeft het daarom waarschijnlijk zelf ook maar op het internet gezet. Wel een stukje commentaar op de site van NBC:

“Tonight’s telecast was a live television event wrought with emotion. Kanye West departed from the scripted comments that were prepared for him and his opinions in no way represent the views of the networks. It would be most unfortunate if the efforts of the artists who participated tonight and the generosity of millions of Americans who are helping those in need are overshadowed by one person’s opinion.”

Tja; al is de editor nog zo snel, het internet achterhaalt het wel.

Sinds April 2007 ben ik weer terug in Nederland als Freelance Online Marketer na tweeenhalfjaar in New York gewerkt te hebben voor het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). In mijn functie als Internet Manager adviseerde ik het NBTC op het gebied van online marketing en communicatie. De 21-talige(!) website Holland.com wordt in Nederland onderhouden maar vanuit 17 landen getarget op de verschillende doelgroepen per land. Zweedse studenten en Japanse zakenlui moeten allemaal uiteindelijk terecht kunnen op dezelfde website. Daarnaast worden er voor de Noord Amerikaanse markt websites en daarbijbehorende campagnes opgericht. In enkele gevallen wordt er samengewerkt met andere Bureaus voor Toerisme. Enkele van deze websites zijn: Trippist, Cool Capitals en Arts in Europe. Enkele noemenswaardige campagnes zijn: Bloggers in Amsterdam, Cool Capitals on Slate (artikel I Media Connection) en Discover your Holland (artikel Media Post) De nieuwste telg van de Amerikaanse tak van het NBTC is ook het laatste project waar ik voor het NBTC aan heb gewerkt: de Holland (2.0) website. Aan vorige functies als Strategist/Planner/Buyer/Analyst Interactive Media bij Media Contacts en IPAN coördinator van het kennisgebied Online Marketing heb ik veel kennis en een groot Nederlands netwerk overgehouden. In New York verbrede ik mijn kennis en netwerk tot ver over de Nederlandse grenzen en Web 1.0. Regelmatig bezoek ik events zoals de NY Tech Meetup en 212NYC en conferenties zoals AD:TECH waar ik tevens spreker en jurylid van ben geweest.

Categorie
Tags

5 Reacties

    webwolff

    Bush blijft – don;t yah worry. Hij heeft niets meer te verliezen.

    Triest zoals het netwerk moest reageren – gruwelijke politieke correctheid. Kanye West was tenminste eerlijk : wie de beelden ziet in New Orleans ziet begrijpt waarom zijn observatie logisch lijkt.


    4 september 2005 om 06:02
    Lammert Postma

    “Ook Fox kon het niet nalaten om de fout van de concurrent nog eens te herhalen.” Bas, hoezo een fout.


    4 september 2005 om 10:52
    BasPaauw

    @ Lammert; Fout is misschien het verkeerde woord. NBC verwachtte dat Kanye West zich aan het script zou houden. Ze hadden een vertraging in kunnen bouwen om de uitzending van het stukje Kanye West te voorkomen. Fox bracht het als een fout van NBC.


    4 september 2005 om 13:57
    Kasper Katje

    ja pas op, er zou nog eens een stukje echte spontane emotie en een wanklank kunnen klinken…ongehoord.


    4 september 2005 om 20:41
    VicKuP

    @ Lammert: Ik zie de fout ook niet. Lafhartig optreden van deze journalistieke waakhond, excuus, mini size keffer!


    5 september 2005 om 06:24

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!