Geluk laat zich niet afdwingen bij Holland Casino

Het blijft gokken, zo'n avondje Holland Casino. Dat is de boodschap van de nieuwe commercial van ons staatscasino.

6 september 2023, 14:30 3117 x gelezen

In de commercial (met een eigen naam: Enigma, wat raadsel betekent) is een James Bond-achtige figuur te zien met magische krachten.

Credits

Bureau: INDIE Amsterdam
Production Company: Hobby Film Amsterdam
Director: Vesa Manninen
D.O.P.: Robbie van Brussel
Edit: MRTN (Martin Heijgelaar en Pim van der Pas)
Grading: Jean Clement Soret @Company3
VFX/Online: The Compound
Muziek licensing: AMP Amsterdam
Geluid: REC Sound / Levalo
Verantwoordelijk bij Holland Casino: Carlijne van der Tuijn, Tom van Kuyk

Doelstelling

Mensen naar Holland Casino laten komen om daar een spannende avond te beleven.

Uitwerking

Uit het persbericht: Holland Casino lanceert een nieuwe commercial: Enigma. Ook de nieuwe commercial geeft weer invulling aan het thema ‘Leef Spannend’ en is de opvolger van het succesvolle ‘Alles op rood’. De nieuwe commercial voor de vestigingen van Holland Casino is onder meer te zien op televisie, in de bioscoop, online. De merkcampagne is ook te zien via DOOH-advertising.

De beleving van het spel staat in de door reclamebureau Indie geproduceerde Enigma-commercial weer centraal. Holland Casino is en blijft de enige plek waar je dat op deze manier kunt ervaren en waar je in een ontspannen sfeer een spannende avond kunt beleven. Het feit dat iedereen daarin dezelfde spelkansen heeft, maakt het alleen maar mooier. Geluk laat zich immers door niemand afdwingen, zoals je in Enigma kunt zien. Daar zien we een man die over bovennatuurlijke krachten beschikt en zo de avond naar zijn hand lijkt te zetten…

De campagne waar de nieuwe commercial deel van uitmaakt, kent inmiddels een aantal herkenbare stijlelementen en zet in op de kwaliteit en het unieke aanbod van Holland Casino. Enigma is net als zijn voorganger ‘Alles op rood’ filmisch, onvoorspelbaar, heeft een iconische cast en flirt met de wereld van James Bond. Via de commercial nodigt Holland Casino je niet alleen uit om te komen spelen, maar vooral ook om hierbij je verbeelding de vrije loop te laten. En zo van een normale zaterdagavond een onvergetelijke zaterdagavond te maken.

Oordeel

Ik ben niet snel enthousiast over commercials voor Holland Casino, maar deze vind ik wel echt goed. Vooral omdat de boodschap is dat het ondanks alles gewoon gokken blijft. Hoe goed je ook denkt te zijn, hoeveel magie je ook denkt te bezitten, de spanning zit in het gokken. Dat is hier op een grappige manier in verwerkt.

De entertainmentwaarde van de commercial zit vooral in de larger than life benadering van de James Bond-achtige hoofdpersoon. Want die kan écht toveren! Hij beweegt en verplaatst alles wat hij wil met een swipe van zijn vinger. Zelfs het fiche dat hij aan de roulettetafel inzet op nummer 8. Maar hij had dus moeten inzetten op de Lucky 8 slotmachine…

De muziek, de auto, het acteerwerk: alles is perfect gekozen. Inclusief het moment van de clou, waarbij toch blijkt dat de magie niet werkt. Als kijker twijfel je even waarom de man het balletje op cijfer 9 laat vallen, terwijl hij duidelijk op 8 heeft ingezet. Hij is toch een magiër? Of toch niet? De switch naar de jackpot bij Lucky 8 is mooi gedaan, omdat de man daarna nog twijfelt of hij met zijn vingers wel de juiste kant op heeft gewezen. De volgende keer dat je de commercial ziet, ga je daar extra op letten en dat zorgt voor een grote ‘plakfactor’. Slim gedaan dus.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!