Geautomatiseerde offertes werken niet goed

Geautomatiseerde offertes werken niet goed

CRM pakketten dragen weinig bij aan de efficiency van ondernemingen. 55 procent ziet bijvoorbeeld geen kans automatisch een foutloos verkoopvoorstel uit het systeem te laten rollen. Vaak moeten ze handmatig worden bijgewerkt, waardoor het nut van de (dure) pakketten verdwijnt.

Dat blijkt uit onderzoek van Blue Martini Software onder zowel Amerikaanse als Europese bedrijven. Eenderde van de ondervraagde bedrijven moet de meeste offertes uit hun CRM systeem handmatig bijwerken of zelfs herschrijven. Het doel van CRM is juist zoveel klantgegevens in het systeem te verzamelen dat deze handelingen w?l geautomatiseerd kunnen worden.

Een kwart van de ondervraagde bedrijven zegt dat automatisering van verkoopsystemen hebben bijgedragen aan kostenverlaging. Ondanks de weinig bemoedigende resultaten, wil de helft van het aantal gevraagde bedrijven toch investeren in het verder uitbouwen van hun automatisering.

Bron:
http://www.zibb.nl/


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.