Elwin Gastelaars (spotXchange): “Over 5 jaar programmatic advertising op RTL”

16 maart 2015, 15:00

In 2012 kocht RTL het online adverteerdersnetwerk Videostrip. Het bedrijf gaat nu op in SpotXchange, waarin RTL vorig jaar een meerderheidsbelang nam. Elwin Gastelaars is de nieuwe managing director voor het Beneluxkantoor in Nederland.

SpotXchange is een video-advertentieplatform met een veilingmodel. Binnen het platform kan realtime worden geboden op beschikbare advertentieruimte door adverteerders.

Adverteerders kopen ruimte in die via speciale software wordt verkocht door uitgevers zoals Sanoma of RTL. SpotXchange zit aan de uitgeverskant. “Er is een enorme markt binnen het advertentie-ecosysteem”, zegt Gastelaars.

Google

SpotXchange liet zich desondanks niet verkopen aan Google. “De Amerikaanse eigenaar wilde zijn onafhankelijkheid bewaren.” Daarnaast wilde spotXchange een eigenaar met kennis van zaken in de tv-wereld. En dat werd dus de RTL Group.

Nederland is daarbij interessant, omdat het een innovatief land is. “We willen de advertentieketen meer transparant maken, inclusief de geldstromen, het eigenaarschap over userdata en het gebruik.”

Over vijf jaar kijken wij volgens Gastelaars naar gepersonifieerde reclames op RTL. “Het hangt af van hoe snel televisie volledig via het internetprotocol wordt uitgezonden en wanneer er voldoende bandbreedte is. Dat is een kwestie van tijd.”

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie

1 Reactie

    leny mulder

    spannende ontwikkeling. Veel succes met thijs de kler en de andere collega’s


    20 maart 2015 om 14:29

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief