Eddy van Heel (Prescan): “Ik heb zelf een donornier, binnen twintig minuten wist ik dat het mis was”

18 april 2016, 13:00

Eddy van Heel is het levende voorbeeld van het feit dat preventief medisch onderzoek nuttig kan zijn. De oprichter van Prescan werd namelijk zelf niet serieus genomen door zijn artsen. Na een grondige scan bij zijn eigen bedrijf bleek hij te lijden aan nierfalen. “Ik heb nu een donornier. Binnen twintig minuten wist ik dat het mis was”, vertelt hij.

Eddy van Heel is de oprichter van Prescan, marktleider op het gebied van ‘total body scans.’ Met verschillende onderzoekstechnieken brengt een team van medisch specialisten je lichaam in kaart. Preventief onderzoek is nodig, vindt van Heel, ondanks kritiek. Zo’n vijftien procent van de mensen ontdekt een medisch mankement na een scan. “De politieke en publieke tegenstand wordt minder”, zegt Van Heel. Prescan is een privaat initiatief met oprichters zonder medische achtergrond. “Dan ben je een vreemde eend in de bijt. We moeten een heel goed product hebben.”

Van Heel is al bezig met uitbreiding in Duitsland, Oostenrijk en Engeland. “We gaan dit jaar ook van start in Amerika. Daar is het vanwege de claimcultuur enorm belangrijk om ervoor te zorgen dat de diagnoses correct zijn. Maar het is een geweldig progressief land.”

Bekijk deze aflevering op 7Ditches.tv

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!