eBay.nl start met bannerverkoop op CPM-basis
Adverteerders kunnen sinds gisteren op eBay bannerruimte inkopen op basis van CPM. Dat schrijft eBay Nederland in een persbericht. DC en De Koopman hebben het gisteren al opgepikt. Ebay schrijft: ‘Adverteerders kunnen de honderdduizenden koopgerichte bezoekers die dagelijks op eBay.nl komen onder meer via de bannerformaten ‘leaderboard’ (728×90), ‘medium rectangle’ (300×250) en ‘rectangle’ (180×150) bereiken.’
eBay Nederland zal de komende periode onderzoeken waar de niewe advertentiemogelijkheden het meest efficiënt kunnen worden ingezet. Uit eBays mededelingen van november: ‘De grafische advertenties kunnen op de volgende locaties worden getoond. Op de homepage, of op pagina’s met zoekresultaten. De advertenties komen tussen het eBay-logo en de zoekresultaten te staan. Er worden ook advertenties vlak boven de voettekst onder aan de pagina geplaatst. Maar ook op bepaalde pagina’s met rubrieksaanbiedingen.’
Potentieel interessant. Ik ben benieuwd naar de specifieke targeting mogelijkheden, ondersteunde typen (video, etc.?), meetbaarheid en tariefkaart. Weet iemand daar al meer over?
@Karel: leuk die link naar Kapaza Belgie, maar waar vind ik nu die veelbelovende resultaten?
Ben benieuwd naar de precieze details (zie ook comment van Eduard Blacquière), maar sla in eerste instantie niet achterover van een CPM model. Ik had toch liever meer iets richting CPA.
@marco, die resultaten hoorde ik tijdens een etentje met een van de bazen van Kapaza!, afgelopen vrijdag. Zal hem eens vragen of ik daar hier wat over melden kan.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!