E-mail marketing meest effectieve directe kanaal

13 augustus 2004, 11:09

Ondanks alle negatieve publiciteit over e-mail marketing, blijkt uit een onderzoek van Jupiter Research dat e-mail marketing toch het meest effectieve directe kanaal te zijn.

Voor iedere marketingdollar die wordt geinvesteerd in e-mail marketing, wordt gemiddeld $15.50 aan verkoop gerealiseerd. Dit is 17% meer dan bij direct mail ($ 13.25) en maar liefst 73% meer dan bij telemarketing ($8.94). Jupiter Research verwacht dat de uitgaven aan e-mail marketing jaarlijks met 24% zullen toenemen van $2.1 miljard in 2003 tot $6.1 miljard in 2008. Daarmee liggen de cijfers op het niveau van paid search (bron: internetretailer.com).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief