E-logistiek vakdag in het teken van retouren #adv

13 juni 2017, 08:30

Retouren: margekiller of marketingtool? Wehkamp kent de uitdagingen van retouren als geen ander en heeft vele tientallen jaren ervaring hiermee. Centraal uitgangspunt hierbij is de klantervaring. Sander Bolmer, director warehousing & distribution, vertelt tijdens zijn keynote aanstaande hoe wehkamp aan deze processen invulling geeft. Ook bol.com heeft het afgelopen jaar opnieuw grote stappen gezet in het nog toegankelijker maken van online winkelen en het bezorgabonnement Select, same day delivery en zondagbezorging. Klaas Jan Boersma vertelt je over hun e-fulfilment met netwerkgedachte. Experts en vakgenoten delen kennis met elkaar op de Logistiek & E-commerce vakdag op 15 juni aanstaande.

Koop nu je tickets!

‘Samenwerking in retouren is essentieel’

Jan Minnee, Retourplaze

Jan Minnee van Retourplaza, keynote spreker tijdens Logistiek & E-commerce op 15 juni, gelooft sterk in de samenwerking tussen zijn bedrijf en retailers in de optimalisatie van het retourproces. Het onlangs verkozen Jong Logistiek Talent levert met zijn bedrijf bijvoorbeeld óók retourdata aan klanten, ‘die deze kunnen gebruiken voor de inkoop- en verkoopstroom.’

Product returns: een vloek of een zegen?

Alec Minnema, Ordina VisionWorks

Alec Minnema spreekt op basis van zijn promotieonderzoek over de kansen van retourneren voor webwinkels en de negatieve gevolgen die er zijn aan het terugsturen van aankopen. Gebaseerd op inzichten uit data-analyses behandelt hij zowel oorzaken als gevolgen van het retourneren van aankopen.

Beter online verkopen? Presenteer producten alsof ze offline zijn

Tibert Verhagen, Hogeschool van Amsterdam

De afwezigheid van tastbaarheid is een grote uitdaging voor het online ervaren van producten. Recente onderzoeken laten echter zien dat producten online wel degelijk tastbaarheid en zelfs een gevoel van fysieke aanwezigheid kunnen meekrijgen. Tijdens de presentatie worden drie onderzoeken besproken waarbij naar 360-spin en virtual mirror toepassingen in de webwinkel van Ray-Ban is gekeken.

Naast deze sprekers mogen we nog rekenen inspirerende sprekers van BuyBay, Ingram Micro en De Nieuwe Zaak.

Bekijk het hele programma

Twinkle is het grootste onafhankelijke kennis- en informatieplatform voor e-commerce ondernemers en professionals in Nederland. Met nieuws, achtergronden, praktijkcases, research en persoonlijke verhalen is Twinkle actueel en inspirerend. Het magazine van Twinkle verschijnt 10 keer per jaar in print en op tablet. De website, geoptimaliseerd voor smartphones, wordt dagelijks gevuld. Ieder jaar publiceert Twinkle de Twinkle100, een uitputtend overzicht van de grootste online retailers en reisorganisaties in Nederland.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!