E-book: LinkedIn voor de moderne marketeer

24 januari 2014, 10:48

Vraag de gemiddelde LinkedIn gebruiker waar het platform voornamelijk voor bedoeld is en het merendeel zal als antwoord HR geven. Niet verwonderlijk omdat de zakelijke profielensite alle andere vacaturesites en jobboards van de troon heeft verstoten. Maar LinkedIn is naar een prima HR platform ook bij uitstek geschikt voor marketeers en salesmanagers. Om dit wat meer aan te jagen heeft LinkedIn een e-book gelanceerd getiteld ‘Sophisticated Marketer’s Guide to LinkedIn’. Wij hebben het alvast voor je doorgelezen.

Eerste indruk

Het 53 pagina’s tellende boekje ziet er goed opgemaakt uit. Dat is ook een vereiste tegenwoordig voor een e-book. Er is duidelijk echt aandacht aan besteed. Maar veel belangrijker is de inhoud.

De inhoud

In het eerste hoofdstuk wordt, onderbouwd door cijfers in mooie grafieken, ingegaan op waarom LinkedIn zo belangrijk is voor marketeers. In hoofdstuk twee wordt meer gesproken over de algemene mogelijkheden en hoe jij deze kunt toepassen voor branding en lead-generatie. Hoofdstuk 3 behandelt het optimaliseren van je profiel. Hoofdstuk 4 en 5 gaan respectievelijk over het influencer programma en de nieuwsengine genaamd Pulse. Wel even lezen, maar in mijn ogen niet de belangrijkste onderdelen. Het belangrijkste staat namelijk in hoofdstuk 6.

Contentmarketing

Contentmarketing staat bij iedereen op de agenda. Zo ook bij LinkedIn. Hoofdstuk 6 gaat hier dan ook uitgebreid op in. Zo worden de mogelijkheden van de gratis functionaliteiten als Company Pages, Showcase Pages en SlideShare behandeld maar ook de betaalde extra diensten als Sponsored Updates en Content Ads. Dit hoofdstuk is met 17 pagina’s het meest waardevol in mijn ogen.

Commerciële mogelijkheden

De laatste twee hoofdstukken (7 en 8) gaan over de commerciële mogelijkheden die LinkedIn biedt. Adverteren en de verschillende partner programma’s. Hier kunnen steeds beter, meetbare resultaten behaald worden.

Conclusie

Een must-have voor elke moderne marketeer (en dat zijn onze lezers). Een boekje vol handige tips en informatie, plezierig aangevuld met meningen van experts. Oftewel, gewoon downloaden, het is toch gratis.

Downloaden

Het e-book is gratis te downloaden op de website van LinkedIn. Het enige dat ze van je vragen zijn een aantal gegevens. Klik hier het e-book te downloaden.

LinkedIn congres

Wil je in de praktijk ervaren wat LinkedIn voor jou als marketeer of salesmanager kan betekenen? Kom dan naar het LinkedIn congres op 10 februari in Eindhoven. Lezers van Marketingfacts kunnen een kortingscode krijgen via marketingfacts@jwalphenaar.nl.

Jan Willem Alphenaar is trainer en consultant voor het inzetten van LinkedIn voor marketing en advertising. Als LinkedIn Trainer traint hij organisaties in Europa. Met zijn bedrijf Next Business Academy ondersteunt hij organisaties op het gebied van Social Selling, Advertising, Lead Generation en Content Marketing. Hij schreef meerdere (e-)boeken over social media. Begin 2016 ontwikkelde hij het P.E.A.S. (c) Model voor Social Selling met LinkedIn. Ondertussen wordt deze aanpak door meer dan 210 (inter-)nationale organisaties toegepast.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Gijsbert Oord

    Bedankt, ik ga mij er zeker in verdiepen!


    24 januari 2014 om 10:55
    Githa

    A minute saved is a minute eaenrd, and this saved hours!


    9 juli 2015 om 01:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!