Dutch Bloggies 2005

11 januari 2005, 06:58

Op 26 februari 2005 worden voor de vijfde keer op rij de ‘Dutch Bloggies’ uitgereikt aan de beste Nederlandse webloggers (via nu.nl). De openbare nominatieronde is 1 januari van start gegaan en iedereen kan tot 15 januari zijn nominaties invullen op de website van de ‘Dutch Bloggies’. Tot mijn grote verbazing is er toch een categorie company weblog (gesponsored door Lost Boys). Allemaal even stemmen op marketingfacts dus 🙂

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

8 Reacties

    Remco

    Ik had toch gezegd.. heb geduld! 😉


    11 januari 2005 om 07:38
    Pierre

    Marco, vind je dat mediafact dan voldoet aan de ondertitel “Beste weblog van een bedrijf” ? Het is toch (neem ik aan) geen weblog van “Share of Mind” ?


    11 januari 2005 om 07:40
    media

    @Remco: yep 🙂 Wie zijn trouwens naast Lost Boys nu allemaal sponsor?

    @Pierre: Ik vind dat we ruim moeten omgaan met het begrip company weblog (business of zakelijke weblog was m.i. dan ook een betere term geweest). Want laten we eerlijk zijn, welke company webblog is nu werkelijk een company weblog? Ik kan je er een paar noemen maar dat zijn iha eenmansbedrijven of is er een enthousiasteling vanuit het bedrijf (met toestemming of medeweten van het bedrijf) aan het bloggen. Er is in Nederland nog geen enkel bedrijf dat vanuit marketing- en communicatiestrategie mensen heeft aangesteld om te webloggen. Of heb ik iets gemist?


    11 januari 2005 om 07:49
    Robert

    Hebben ze bij Dutch Bloggies eindelijk het licht gezien? Werd tijd, begon al een aardig incrowd clubje te worden.


    11 januari 2005 om 08:40
    Frank Meeuwsen

    “Er is in Nederland nog geen enkel bedrijf dat vanuit marketing- en communicatiestrategie mensen heeft aangesteld om te webloggen”

    Euhm Marco….Waar denk je dat wij met Frank-ly mee bezig zijn 😉 Je weet hoe we hiermee zijn gestart. Goed, ik ben niet echt “aangesteld” maar wel de aanjager geweest. En Robert, over het incrowd clubje. Kun je dat verduidelijken wat je er mee bedoelt? Aangezien ik ook in de redactie van a:b zit ben ik erg benieuwd naar je idee hierover


    11 januari 2005 om 10:05
    Hans

    @Frank: Frank, ik denk dat Marco hier meer doelt op de company/business blogs van onze gewaardeerde telcos, overheid, retail, finance etc. en dat strategisch onderdeel van marketing communicatie. En niet de bureaus zoals Share of MInd, Rhinofly, DialogAMI en VODW.


    11 januari 2005 om 19:15
    Eric

    Hopelijk een meer actieve en betrokken jury dit jaar (een uitzondering daargelaten). Daar ontbrak het afgelopen jaar nogal aan…


    12 januari 2005 om 07:01
    media

    @Frank: naast de opmerking van Hans (waar ik het overigens mee eens ben), is het de vraag waar je de grens legt van een company weblog. Frank-ly en DialogAmigo zijn in mijn ogen meer company weblog dan bijvoorbeeld Marketingfacts en Brickmeetsbyte omdat beide weblogs via de homepage van het bedrijf zijn te benaderen (onderdeel van bedrijfscommunicatie) terwijl dat bij Brickmeetsbyte en Marketingfacts niet het geval is. Brickmeetsbyte is weer meer een company weblog dan Marketingfacts omdat het door een persoon van een bedrijf wordt bijgehouden terwijl Marketingfacts inmiddels meerdere bloggers heeft afkomstig van verschillende bedrijven. Vraag is of dat allemaal zo interessant is, we schrijven allemaal met passie over ons vak. Vandaar dat m.i. al die weblogs prima kunnen meedingen naar dutch bloggie voor company blog.


    12 januari 2005 om 07:17

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!