De toekomst van tv-reclame

31 januari 2005, 10:52

Tv ligt als reclamemedium onder vuur. Consumenten worden cynisch van de alsmaar aanzwellende hoeveelheid commercials op tv. Alleen creatieve en integere reclame kan het medium er bovenop helpen.

Eind vorige eeuw was het voor de meeste merken nog volkomen vanzelfsprekend om voor tv te kiezen. Maar de laatste tijd staat het medium onder druk. Dat komt vooral omdat er wel heel veel reclame op tv is. In Engeland ziet de tv-kijker nu circa 20 procent meer commercials dan twee jaar terug. De toename van de hoeveelheid en de lengte van de reclameblokken leidt tot ergernis bij de consument. De opmars van de ?cynische consument?, die bij voorbaat niet gelooft wat in tv-commercials wordt beweerd, kan op den duur de effectiviteit van het medium bedreigen. Natuurlijk zijn er nog altijd zwaarwegende argumenten om voor tv te kiezen. Zo is geen enkel medium zo goed in staat een merk een emotionele dimensie te geven. Bovendien is er nauwelijks een vorm van reclame waarover zoveel gepraat wordt. En dat laatste ? dat er over je gesproken wordt – heeft een merk dat populair wil worden en blijven, absoluut nodig. De kwaliteiten van het medium zouden voor adverteerders reden te meer moeten zijn het cynisme te bestrijden. Hoe? Door creatieve, onderhoudende en integere reclame te maken. Want alleen dan kan tv als massamedium zijn nummer 1-plek behouden.

Bron: Admap

Via:

http://www.marketingonline.nl/nieuws/ModuleItem36915.html

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!