De relatie tussen nieuws, consumentenvertrouwen en consumentengedrag

De relatie tussen nieuws, consumentenvertrouwen en consumentengedrag

De relatie tussen nieuws, consumentenvertrouwen en consumentengedrag

Welke (korte-termijn) invloed heeft de berichtgeving in de media op het aankoopgedrag van consumenten? Op welke wijze reageert de consument als hij in het nieuws verneemt dat er minder meubels worden gekocht? Worden toekomstige aankopen dan uitgesteld? Alhoewel al weer enkele maanden oud, toch zeker interessant: het onderzoeksrapport (pdf) van Stephan Dijcks en Fred van Raaij (vakgroep Economische Pychologie, Universiteit van Tilburg) over de relaties tussen de berichtgeving in de media, het consumentenvertrouwen en het consumentengedrag.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.