De relatie tussen nieuws, consumentenvertrouwen en consumentengedrag

10 december 2004, 05:00

De relatie tussen nieuws, consumentenvertrouwen en consumentengedrag

Welke (korte-termijn) invloed heeft de berichtgeving in de media op het aankoopgedrag van consumenten? Op welke wijze reageert de consument als hij in het nieuws verneemt dat er minder meubels worden gekocht? Worden toekomstige aankopen dan uitgesteld? Alhoewel al weer enkele maanden oud, toch zeker interessant: het onderzoeksrapport (pdf) van Stephan Dijcks en Fred van Raaij (vakgroep Economische Pychologie, Universiteit van Tilburg) over de relaties tussen de berichtgeving in de media, het consumentenvertrouwen en het consumentengedrag.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!