De reclame die Marktplaats eigenlijk had moeten maken
De finale van Idols is volgens ingewijden spannender dan ooit. Je kunt er dan ook vanuit gaan dat er vanavond veel mensen voor de buis zitten. En welke adverteerder gaat daar -naast Rexona- de vruchten van plukken?
Wat mij betreft laat Marktplaats hier een geweldige kans liggen om op een sympathieke manier aan haar merk te bouwen. Vorig jaar probeerde de Hollandse dochter van Ebay een serie tv-commercials om hun nieuwe slogan “Gemaakt voor elkaar” kracht bij te zetten. Het reclamebureau had flink zijn best gedaan en het resultaat was smaakvol gefilmde mensen die overal op straat mogelijke verkoopobjecten tegenkwamen.
Maar de reden voor mijn posting was een toevalligheid in de uitzending van twee weken geleden. Om primetime een onbetaalde product-placement en ik kon het niet laten om hier een consumer generated commercial van te maken (zie video).
Mocht iemand van Marktplaats dit lezen, voel je vrij om het idee te stelen of te verbeteren!
In Nederland heb ik nog niet zoveel voorbeelden gezien van door consumenten gegenereerde reclame, maar internationaal gezien staat mij de Nike-commercial van Joseph Jaffe nog vers op het netvlies.
Briljant gevonden Jim!
Hebben we hier (eindelijk) de Nederlandse Joseph Jaffe gevonden? 😉
Ha Jim, ik lig dubbel! Briljant inderdaad om zo’n moment te maximaliseren. En doe het dan het liefst zonder toestemming van de programmamakers, zodat er nog een relletje over kan ontstaan…
kudos!
leuk bedacht, goed gemaakt!
Hele goeie!
Inderdaad goed gevonden Jim! Vraagje, zou je een dergelijk beeldmateriaal mogen gebruiken in een reclame? Is er bijvoorbeeld een limiet van het aantal seconden wat je “gratis” mag gebruiken?
Is inderdaad een nice filmpje, zouden ze ook eens met mijn site moeten doen 🙂
Super gedaan!
Mooi gedaan Jim.
Ik heb hem doorgestuurd…
Dennis
PS> Was leuk om je tweets vanaf TeD te lezen 🙂
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!