De week op social: Stories op Facebook Pagina’s, Facebook 3D-berichten en Snapchat Context Cards

De week op social: Stories op Facebook Pagina’s, Facebook 3D-berichten en Snapchat Context Cards

Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.

Met deze week: Facebook rolt Stories uit naar bedrijvenpagina's, Facebook lanceert interactieve 3D-berichten in nieuwsstroom, Snapchat rolt Context Cards uit, Twitter voegt bookmarking-tool toe en YouTube lanceert nieuw videomaker-platform.

Facebook rolt Stories uit naar bedrijvenpagina's

Facebook Stories voor Bedrijvenpagina's

Deze week maakte TheNextWeb bekend dat Facebook Stories gaat uitrollen naar bedrijvenpagina's. Facebook opent daarmee een nieuwe toolkit voor bedrijven om verhalen te vertellen met filters en speciale effecten. Vooralsnog zijn de Facebook Stories alleen beschikbaar voor geverifieerde pagina's, maar volgens Amy Sun, Facebook's product manager, krijgen alle pagina-eigenaren toegang:

We’ve been listening to our community and working to make it fast, fun and easy for people and Pages to create Stories on Facebook. Over the coming month, Pages will be able to create Stories to share with the people who follow them.

Overigens verschijnen deze Stories niet in de nieuwsstroom of op de pagina tijdlijn. Net als bij de huidige Stories kunnen je fans ze volgen via de Stories interface bovenaan de startpagina van de Facebook-app.

Houd je Facebook app-updates in de gaten, want binnenkort beschik jij ook over Stories om je bedrijf te promoten via iOS of Android.

Mocht je je Facebook Stories willen downloaden en uploaden naar Instagram, bedenk dan dat Instagram de laatste 5 seconden van je video afknipt. Immers, Stories op Instagram duren 5 seconden korter dan de 20 seconden op Facebook.

Bron: TheNextWeb 

Facebook lanceert interactieve 3D-berichten in nieuwsstroom

Facebook 3D berichten

Virtual reality (VR) opent een nieuwe wereld voor marketeers met ongekende mogelijkheden. Begin 2016 introduceerde Facebook de Oculus Rift-headset op de consumentenmarkt. Met deze headset kunnen ontwikkelaars onder andere 3D-objecten ontwikkelen in VR. Een jaar later, in 2017, lanceerde Facebook een virtueel social platform met Facebook Spaces. Facebook Spaces biedt een interactieve virtuele wereld waarin je samen met vrienden virtueel ervaringen kunt delen (zonder dat je in dezelfde ruimte bent).

Deze week zet Facebook een nieuwe stap in de VR-wereld met de introductie van interactieve 3D-berichten in de nieuwsstroom. Ontwikkelaars kunnen nu 3D-objecten ontwerpen via Oculus Medium of Facebook Spaces en posten op Facebook. Alle Facebook gebruikers krijgen daarmee toegang tot 3D-objecten zonder het gebruik van een VR-headset. En via je telefoon kun je de 3D objecten ronddraaien of op andere wijzen mee interacteren (zoals bijvoorbeeld deuren openen van een virtueel huis of virtuele auto).

Bron: Mashable 

Snapchat rolt Context Cards uit

Snap Inc rolt deze week een interessante nieuwe feature uit voor Snaps: Context Cards. Zodra je een Snap ziet die je interressant vindt, kun je omhoog swipen om meer informatie te ontdekken over deze Snap. 

In samenwerking met partners zoals TripAdvisor, Foursquare, Michelin en goop, biedt Snap nu extra lagen aan binnen je Snap. Concreet betekent dit dat je via de Snap TripAdvisor-reviews kunt lezen over een restaurant in een Snap. En mocht je daarna een tafel willen reserveren, dan bieden deze Context Cards je de contactinformatie van het restaurant om meteen te boeken.

Volgens Snap bieden deze Context Cards ook toegang tot services zoals Uber, Lyft, OpenTable, Resy of Bookatable. En door Stories te integreren met Context Cards, kun je nog meer Snaps bekijken van een specifieke locatie.  

Snap is van plan nog meer partners toe te voegen aan deze Context Cards en maakt Snaps daarmee een stuk interessanter.

Bron: Snap Inc 

Twitter voegt bookmarking-tool toe 

Twitter Bookmarking Tool

Soms wil je een Tweet bewaren als je door je Twitter-nieuwsstroom heen scrolt. Sommige Twitter-gebruikers klikken dan het hartje en voegen de Tweet aan de likes toe. Die zijn later weer te bekijken via je Twitter-account. Andere gebruikers sturen een direct message naar zichzelf of een retweet om een tweet te bewaren.

Deze week maakt Twitter bekend dat ze een speciale bookmarking-tool aan het testen zijn. Met deze bookmarking-tool komt er eindelijk een 'save for later' optie om waardevolle tweets in je eigen archief op te slaan.

Twitter geeft aan de knop te testen in samenwerking met Twitter-gebruikers. Wanneer de definitieve bookmarking-tool beschikbaar is, is op dit moment nog niet bekend.

Bron: TechCrunch

YouTube lanceert nieuw videomaker-platform

YouTube Videomakers hebben een eigen plek om meer te leren over alles wat met videoproductie te maken heeft. De site heet YouTube Creators en heeft sinds deze week een nieuw look. Samen met videomakers heeft YouTube het ontwerp van de Creators-site geüpgrade en van meer relevante informatie voorzien.

Bron: YouTube


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.