De toekomst van de krant?

11 april 2012, 07:10

Think outside the box

Kranten hebben het zwaar, overal ter wereld. De ondergang van print is al vaak voorspeld en veel van de suggesties die zijn gedaan hebben tot op heden weinig effect gehad. Toch komt deze Poolse ontwerper met een oplossing, een oplossing die blijkbaar werkt want de oplages stijgen bij alle Oost Europese kranten waar hij dit heeft toegepast. De oplossing: design. Maak de kranten mooi en aantrekkelijk. Natuurlijk ook met de inhoud, maar vooral ook visueel.

In een TED talk 6 minuten laat hij zien wat hij gedaan heeft en wat het effect heeft. Zes minuten van je tijd waard als je in de krantenbusiness zit.

Bas van de Haterd
Professioneel bemoeial bij Van de Haterd Consultancy

Freelance professioneel bemoeial. Kijkt altijd naar het fundamentele probleem, niet de quick fix. Centrale focus zijn de (online) dialogen met klanten, stakeholders, medewerkers en toekomstig medewerkers (afhankelijk van de opdracht). Actief als interim community manager, projectleider voor nieuwe corporate recruitmentsites, adviseur bij verschillende start ups en inspirator m.b.t. de toekomst van werk (de arbeidsmarkt van de 21e eeuw).

Categorie
Tags
case,

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!