De nieuwste cijfers van de NOM Folder Monitor 2016 [Whitepaper] #adv
De nieuwste cijfers van de NOM Folder Monitor 2016 tonen aan dat de fysieke folder nog altijd een uitstekend medium is. Spotta maakte een overzichtelijke whitepaper voor je – en geeft 5 redenen waarom folders nog steeds scoren.
Cijfers gebaseerd op de NOM Folder Monitor 2016. Geïnteresseerd in alle feiten en cijfers?
Vijf redenen voor hybride marketeers om de papieren reclamefolder niet te vergeten in de mediamix:
1. Bereik
De papieren folder, huis-aan-huis verspreid, heeft een gigantisch bereik: 11,1 miljoen mensen (83%). Uit alle leeftijds- en welstandklassen.
2. Leestijd
Huis-aan-huis verspreide folders worden gemiddeld 17 minuten gelezen. Vaak ’s avonds.
3. Actie
Folders zetten aan tot actie! 60% van de lezers overweegt bepaalde aankopen na het lezen van een folder en 46% zegt regelmatig zaken uit de folders te kopen. Aanbiedingen zijn de belangrijkste drijfveer om folders te bekijken.
4. Waardering
Meer dan helft van de Nederlanders zou de papieren folder ‘missen’ als deze zou verdwijnen. Vrouwen geven de folder een 7,1, mannen een 6,6.
5. Segmentatie
Bij verspreiding via Spotta is doelgroep-segmentatie op basis van zo’n 500 criteria mogelijk. Daardoor bereik je exact die klant die je zoekt.