De Marketingfacts Updates komen eraan – sprekers bekend

23 april 2014, 11:59

De ontwikkelingen op het gebied van digitale media en daarmee van digitale marketing gaan snel. Het is dus een kwestie van goed bijblijven. Dat doe je met de Marketingfacts Updates die op 6 mei a.s. van start gaan: 14 masterclasses over alle aspecten van digitale marketing waarin je wordt bijgepraat door experts en collega-marketeers. De eerste sprekers zijn inmiddels bevestigd!

Sprekers eerste sessie bekend

Elke sessie van de Marketingfacts Updates heeft een specifiek thema, zoals online advertising, usability & design, customer service, e-business, etc. De eerste sessie vormt daarop de uitzondering, want deze sessie vormt de inleiding op het hele programma. Daarom wordt tijdens deze sessie niet zozeer gekeken naar een specifiek onderdeel van online marketing, maar naar de effecten op grotere schaal van de inzet van internet op marketing.

Een van de belangrijkste effecten hiervan is de opkomst van de netwerkeconomie (a.k.a. sharing economy, platformeconomie, society 3.0/4.0, etc.). Op 6 mei geven de eerste 3 sprekers inzicht in deze ontwikkeling.

  • Marco Derksen (o.a. oprichter van Upstream, Marketingfacts en TravelNext) zal vertellen over de ontwikkeling van de maatschappij van vóór de industriële revolutie tot nu – en verder. Wat zijn de gelijkenissen en wat maakt de netwerkmaatschappij uniek. En vooral: wat moet je ermee als bedrijf.
  • Sander Duivestein (trendwatcher bij VINT/Sogeti) neemt je mee langs een aantal trends die deze ontwikkeling illustreren, waaronder bijvoorbeeld Bitcoin.
  • Marieke Hart (oprichter Thuisafgehaald) geeft vanuit haar eigen dagelijkse praktijk inzicht in wat de kracht is van het verbinden van consumenten/mensen – en de nieuwe kijk die dat vergt als organisatie.

Sprekers overige sessies

Voor de overige sessies zijn o.a. bevestigd als spreker:

  • Harold Reusken, ING (sessie Online PR & branding)
  • Ernst Kruize, brightONE (sessie Customer service)
  • Rik de Fluiter, Feller Media (sessie Online video)
  • Brechtje de Leij, Sanoma/NU.nl (sessie Mobile)
  • Remco Bron, inBeacon (sessie Mobile)
  • Sander de Gans, Mangrove (sessie Usability & design)

In de komende weken worden meer sprekers bekendgemaakt.

Verhalen uit de praktijk

Veel marketeers hebben moeite de mogelijkheden van de digitalisering van marketing te overzien. Daarom organiseert Marketingfacts, in samenwerking met Storm Academy en NIMA, voor het tweede jaar de Marketingfacts Updates. In 14 middagen krijg je inzicht in alle elementen van digitale marketing, zoals online advertising, zoekmachinemarketing, e-commerce, socialmediamarketing, customer service en usability & design.

Je wordt bijgepraat door experts en marketeers uit de praktijk. Zo kwamen er vorig jaar cases voorbij van ING, NS, Vodafone, Sanoma, ANWB, Bol.com, Ziggo, Marktplaats, OHRA, TMG, Deli XL en Adidas, maar ook van kleinere partijen als Willem&Drees, Sportdirect.com, Agradi.nl en Ace & Tate.

Editie 2014

Op 6 mei gaan we van start met de 2014-editie van de Marketingfacts Updates. En ook dit jaar hebben we weer mooie verhalen, nuttige tips en waardevolle inzichten van de beste cases en experts. Wil je die niet missen? Je kunt je nu nog inchrijven!

Voor jou?

De sessies zijn speciaal bedoeld voor (online) marketingprofessionals die graag op de hoogte blijven en de diepte in gaan. Kortom: voor marketeers die bij willen blijven om vooruit te komen. En wie wil dat nou niet?

Wat krijg je?

De kosten voor het programma bedragen slechts €1.745,00 (excl. BTW) voor 14 masterclasses van een dagdeel elk – nog geen €125 per masterclass dus!

Voor dat bedrag krijg je:

  • 14 dagdelen waarmee je een jaar lang op de hoogte blijft van alle ontwikkelingen in digitale marketing
  • twee inspirerende bedrijfsbezoeken
  • enthousiaste, nuchtere sprekers met bewezen kennis en ervaring in het vakgebied
  • toegang tot het Marketingfacts Updates-platform
  • bij voldoende aanwezigheid ontvang je een NIMA-certificaat
  • NIMA Senior Marketing Professionals ontvangen 30 PE-punten

Meer informatie

Wil je meer weten of je gelijk inschrijven? Dat kan via marketingfactsupdates.nl.

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!