Je bekijkt een artikel van BBP Media
partner

De businessvoordelen van Speech Analytics #adv

13 april 2016, 08:30

Hoe gebruiken de Nederlandse klanten van Verint hun spraakanalyse tools en wat zijn hun successen? In het kort: minder contacten, kortere contacten en waardevollere contacten. Maarten Burgering van Verint neemt u in zijn sessie tijdens Multichannel Conference 2016 mee in de wereld van Speech Analytics met voorbeelden uit de dagelijkse praktijk bij Nederlandse en internationale klanten.

Deze klanten kunnen namelijk beter anticiperen op de behoeften van klanten zonder hen letterlijk te vragen wat ze denken. Het begrijpen van klanten is de sleutel tot succes, maar veel bedrijven hebben moeite om uit dit begrip nuttige inzichten te verkrijgen. Het is makkelijker dan u zou denken. De meeste bedrijven hebben reeds alle informatie die ze nodig hebben: in ieder gesprek met een klant zit veel informatie, de truc is om al die gegevens om te zetten in bruikbare inzichten. Dat is waar Speech Analytics om draait.

Onderzoek wijst uit dat bijna 90% van consumenten vindt dat een goede (telefonische) service van organisaties bepalend is om ergens klant te worden of te blijven. Bezoekers die zich dus optimaal willen uitrusten om precies te weten waarom klanten bellen en zo die goede service te kunnen bieden moeten naar deze sessie komen. Succesvolle organisaties weten immers precies wat er bij hun klanten leeft. Deze inzichten maken organisaties effectiever, winstgevender, veiliger en het zorgt bovendien voor loyale klanten.

Iedere interactie die een klant met je organisatie heeft zouden organisaties moeten analyseren. Organisaties doen dat ook op heel veel niveaus, zo verzamelen marketing afdelingen van organisaties ook data over klanten. Waar zijn klanten geweest, hoe is hun betalingsgedrag, welke websites bezoeken ze, hoe vaak loggen zie in, welke devices gebruiken ze, etc. Maar het meest cruciale contact, “wat wordt er besproken als de klant belt”, blijft vaak ondoorzichtig. De inzet van Speech Analytics is dus cruciaal om je klant echt te begrijpen.

Maarten wil de bezoekers van zijn sessie laten bepalen waar het over gaat! Gaan hij zich richten op omzetverhoging, efficiency verbetering, klantloyaliteit of risicobeperking? De stemmende bezoeker bepaalt.

Breng je stem uit en meld je aan voor de sessie tijdens het gratis evenement Multichannel Conference 2016 op 20 en 21 April in DeFabrique in Utrecht!

Bepaal de onderwerpen en meld je aan

BBP Media is een onafhankelijk B2B-mediabedrijf, dat al meer dan tien jaar is gespecialiseerd in het bieden van relevante vakinformatie. Via crossmediale platforms richt BBP Media zich op ondernemers en professionals in de Nederlandse marketingsector, de e-commerce sector en de customer service branche. Daarnaast is BBP Media internationaal actief als informatieleverancier in de e-commerce markt. Inmiddels heeft de organisatie met de Global E-commerce Summit in Barcelona en de website E-commercefacts.com een aanzienlijke internationale positie opgebouwd. Voor vergaring en ontsluiting van de vakinformatie werkt BBP Media nauw samen met branchepartijen zoals verenigingen en associaties. Tot het portfolio van BBP Media behoren onder meer MarketingTribune, Shopper Marketing Update, Twinkle en CustomerFirst.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!