De 6e editie van de Data Donderdag staat alweer op de planning! #ADV

5 februari 2015, 09:30

2015 belooft een mooi jaar te worden voor big data. Als wij alle trendwatchers moeten geloven, zullen veel organisaties de eerste stappen zetten met big data. Dit is een mooi vooruitzicht, zeker omdat wij als organisatoren van Data Donderdag natuurlijk een groot voorstander zijn van big data. Ook betekent het dat wij in 2015 door zullen gaan met het organiseren van mooie 2-maandelijkse evenementen.

De eerste volgende editie van Data Donderdag staat dan ook gepland voor donderdag 12 februari, waarbij we met interessante business cases jullie de mogelijkheden van big data laten ontdekken. Het programma is als volgt:

Inloop: 18.30 – 19.00 uur – Ook dit keer zorgen wij weer voor pizza’s.

Kick-off: Mark van Rijmenam – medeorganisator Data Donderdag en oprichter Datafloq.

Data Kwaliteit in een Big Data wereld

Spreker 1: Jos van Dongen – Principal Consultant bij SAS Nederland. Jos op Twitter.

Ondanks alle mooie nieuwe technologie geldt ook in de big data wereld nog steeds ‘garbage in, garbage out’. Jos gaat aan de hand van verschillende cases niet alleen laten zien welke problemen dit veroorzaakt, maar vooral ook wat je hier aan kunt doen.

Big data meets journalism: automatic news detection

Spreker 2: Sandjai Bhulai – Associate Professor aan de Vrije Universiteit Amsterdam

Sandjai Bhulai is betrokken bij het Business Analytics programma van de VU Amsterdam. Zijn onderzoek richt zicht op stochastische modellering en optimalisatie en, in het bijzonder, de theorie en toepassingen van Markov beslissingsprocessen. Sandjai zal nader ingaan hoe organisaties social media kunnen gebruiken om automatisch nieuws te detecteren.

Wat kan big data betekenen voor Nederland?

Spreker 3: Marieke Doelman/Janne Verstappen/Willem Herter – deelnemer Nationale Denktank 2014

De Nationale Denktank had vorig jaar het thema ‘big data’ als onderwerp voor 25 studenten om zich in vast te bijten en te onderzoeken wat big data voor Nederland kan betekenen. Marieke komt met jullie delen wat zij in die maanden hebben gevonden en hoe Nederland het best gebruik kan maken van big data. De Nationale DenkTank heeft 10 concrete ideeën ontwikkeld die de waarde van big data concretiseren en een oplossing bieden voor noodzakelijke randvoorwaarden voor de inzet van deze technologie. Op deze avond zullen ze een aantal van deze ideeën presenteren.

Netwerkborrel: 20.30 uur – 22.00 uur

De 6e editie van Data Donderdag wordt mede mogelijk gemaakt door SAS.

SAS is specialist op het gebied van business analytics software en dienstverlening, en de grootste onafhankelijke business intelligence leverancier. Met innovatieve oplossingen binnen een geïntegreerd raamwerk, helpt SAS klanten op meer dan 70.000 locaties hun prestaties te verbeteren en waarde te creëren door sneller, betere beslissingen te nemen. Al sinds 1976 levert SAS haar klanten wereldwijd ‘THE POWER TO KNOW’.

Lees meer over de Big Data inzichten van SAS.

Media partner van deze editie is Marketingfacts.

Het evenement zal in het Nederlands plaatsvinden. Data Donderdag is het event voor marketing, online, strategie, IT en innovatie managers. Aanmelden voor deze inspirerende avond is kosteloos. Geef je snel op, want er zijn slechts 100 plaatsen beschikbaar. Je kunt je tot twee dagen voor het evenement kosteloos afmelden.

Data Donderdag is gericht op managers, (online & digital) marketeers en business owners (it en marketing directors) die op zoek zijn naar aansprekende cases en praktijkvoorbeelden. Data Donderdag heeft als doelstelling de doelgroep te inspireren en te verbinden om de ontwikkelingen op het gebied van Big Data een stimulans te geven. Data Donderdag biedt alleen toegang aan Big Data software vendors en system integrators via sponsoring van een Data Donderdag.

Data Donderdag is een tweemaandelijks evenement in de Beurs van Berlage te Amsterdam over de impact van Big Data. Zonder alle technische details maar met concrete voorbeelden hoe big data de wereld en het bedrijfsleven gaat veranderen. Tevens zullen wij big data start-ups de mogelijkheid bieden om te pitchen tijdens Data Donderdag. Data Donderdag sluit af met een netwerkborrel, waarmee je direct in contact komt met andere Big Data fans en enthousiastelingen.

Categorie

1 Reactie

    Bart van der Kooi

    Jammer van het standaard WordPress template op de website 🙂


    5 februari 2015 om 16:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!