Crystal Clear site krijgt waardering
De microsite Ask-Crystal.com van het frisdrankmerk Crystal Clear is a.s. maandag website of the day bij MacroMedia. Het is al de tweede site van bureau Qi die dit jaar deze ‘titel’ krijgt. Eerder (op 14 juli) bekroonde MacroMedia al de Home Entertainment site voor Philips Europa.
Crystal is een online presentatrice die – helemaal in de traditie van Dr. Phil en Oprah Winfrey – altijd een antwoord klaar heeft voor haar bezoekers. Ze reageert steeds weer anders op meer dan 500 levensvragen. Maar ze kan ook goed uit de voeten met woorden als George Bush, Kung fu, Rocky en (natuurlijk?) sex. Intypen van concurrent Coca Cola leidt tot een wat voorspelbare (maar logische) reactie.
De site (op 17 november hier al even gewatched door Jan) doet denken aan eerdere succesvolle initiatieven als de man in een kippenpak en Tammy, de virtuele bartender van beer.com.
Ask-Crystal.com is begin november live gegaan. Met deze microsite voor haar frisdrankmerk
Crystal Clear kiest Vrumona voor een bredere inzet van internet binnen de marketingmix. In het decembernummer van Tijdschrift voor Marketing vertelt brand manager Menno Lammerts van Bueren dat de CrystalClear doelgroep uit jonge actieve vrouwen (20-34 jaar) bestaat. In de eerste dagen na lancering bezoekers al gemiddeld 8 tot 20 minuten op de site bleven. Als ik af ga op de reacties in mijn directe omgeving, werkt zo’n concept ook heel verslavend op kinderen. Who’s next?