Corporate Blogging of Corporate Podcasting?

Corporate Blogging of Corporate Podcasting?
,

Neville Hobson maakt een interessant pleidooi voor de podcast in the Influence of Voice: Podcasting withing the organization. De moeite van het lezen waard niet in de laatste plaats vanwege een bondige beschrijving van podcasting.


Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Nu het toch reageeravond is, dan maar eens iets controversieler.

    Ik ben ERG pessimistisch over het gebruik van PodCasts binnen de organisatie. Ik heb het inmiddels aan ruim 20 middel- en grote organisaties voorgelegd, en de reacties zijn vrijwel hetzelfde...
    In het kort hoor ik de volgende bezwaren:
    cultuur: 'dit soort amerikaanse toestanden werken hier niet'. De directeur die een PodCast doet? Zie de reacties op de Donner PodCast.
    techniek: Audio verboden op het netwerk/firewall, geen RSS lezers geïnstaleerd.

    Meest gehoord is dat men al grote moeite heeft om de gemiddelde gebruiker naar het Intranet te laten komen, en dat de kans dat men naar een MP3 gaat luisteren erg laag wordt ingeschat.

    geplaatst op
  • @Rene
    Hier volg ik je wel grotendeels in. Maar ben je het met me eens dat het eerder aan die hollandse nuchterheid ligt dan aan Podcasting of het nut van een Intranet? Ik draai hem om, zorg dat je wat meer van die Amerikaanse toestanden op je intranet krijgt en dan wordt het misschien nog wat. Maar ja.....stel je voor...een podcast op intranet....wat zouden de mensen daar wel niet van zeggen...

    geplaatst op
  • @Daan: Niets zo moeilijk al het veranderen van de cultuur, want daar hebben we het over. Nederlanders zijn nu eenmaal een cynisch volkje - doe maar gewoon, etc.

    Bij mulitnationals heb ik voorlopers van podcasting wel gebeuren; daar worden de speeches op Intranet gezet, als DVD uitgereikt, etc. Maar over het algemeen wordt het door de werknemers toch als een moderne vorm van Koot & Bie gezien.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.