Corporate Blogging of Corporate Podcasting?

3 oktober 2005, 20:04

Neville Hobson maakt een interessant pleidooi voor de podcast in the Influence of Voice: Podcasting withing the organization. De moeite van het lezen waard niet in de laatste plaats vanwege een bondige beschrijving van podcasting.

Categorie
Tags

3 Reacties

    René de Vries

    Nu het toch reageeravond is, dan maar eens iets controversieler.

    Ik ben ERG pessimistisch over het gebruik van PodCasts binnen de organisatie. Ik heb het inmiddels aan ruim 20 middel- en grote organisaties voorgelegd, en de reacties zijn vrijwel hetzelfde…

    In het kort hoor ik de volgende bezwaren:

    cultuur: ‘dit soort amerikaanse toestanden werken hier niet’. De directeur die een PodCast doet? Zie de reacties op de Donner PodCast.

    techniek: Audio verboden op het netwerk/firewall, geen RSS lezers geïnstaleerd.

    Meest gehoord is dat men al grote moeite heeft om de gemiddelde gebruiker naar het Intranet te laten komen, en dat de kans dat men naar een MP3 gaat luisteren erg laag wordt ingeschat.


    3 oktober 2005 om 20:50
    dvdooren

    @Rene

    Hier volg ik je wel grotendeels in. Maar ben je het met me eens dat het eerder aan die hollandse nuchterheid ligt dan aan Podcasting of het nut van een Intranet? Ik draai hem om, zorg dat je wat meer van die Amerikaanse toestanden op je intranet krijgt en dan wordt het misschien nog wat. Maar ja…..stel je voor…een podcast op intranet….wat zouden de mensen daar wel niet van zeggen…


    4 oktober 2005 om 03:56
    René de Vries

    @Daan: Niets zo moeilijk al het veranderen van de cultuur, want daar hebben we het over. Nederlanders zijn nu eenmaal een cynisch volkje – doe maar gewoon, etc.

    Bij mulitnationals heb ik voorlopers van podcasting wel gebeuren; daar worden de speeches op Intranet gezet, als DVD uitgereikt, etc. Maar over het algemeen wordt het door de werknemers toch als een moderne vorm van Koot & Bie gezien.


    4 oktober 2005 om 05:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!