Consumententrends 2006
Mocht je benieuwd zijn naar de trends van 2006, overweeg dan om het trendcongres voor marketeers op 13 en 14 september bij te wonen. Jaarlijks laten 150 marketeers zich daar informeren over de laatste trends.
Hoogtepunt dit jaar is de komst van Marian Salzman, directeur Brand Futures bij reclamebureau Young & Rubicam, trendspotter en futuroloog. Ze wordt gezien als ??n van de belangrijkste trendspotters van Amerika. De tegenwoordig veelbesproken trend van de ‘metrosexuele man’ (de man uit de stad, met een sterk esthetisch gevoel die veel tijd en geld spendeert aan zijn uiterlijk en levensstijl) werd door haar ge?ntroduceerd.
Metrosexueel of niet, Marco zal gedurende twee dagen dit congres bezoeken en verslag doen op Marketingfacts.
Very, very disappointed last time I saw one of Marian’s presentations (it was on an Emerce Day) when she came out with the most wierd statements and a very chaotic jumble of “facts” and fantasies. Is it worth 1600 Euro ex BTW to find out if things have got better? Naahh. Trendwatching.com does a much better job.
Thanks Jonathan, good to know this. Now I’m extra curious to see Marco his posting on this event 😉
Helaas ligt de website er uit…
Ik had nog even de verschrikkelijke gedachte dat het aan FireFox (groeitrend #1 in browsing) zou liggen, maar gelukkig ook dat schattige Explorer weigert de website te vinden.
De ‘metrosexuele’ man? Da’s geen trend, maar een door Marian verzonnen marketingdoelgroep.
Goh, Lamb doet blijkbaar aan zoekmachine spammen en naam-hi jacking aangezien hij de namen van concurrenten in zijn meta-tags zet.
Maar afgezien van dat moet Jonathan Marian op een slecht moment getroffen hebben. Normaal gesproken een bevlogen en kundig spreker is mijn ervaring. Overigens, wie gaat er nou alleen voor één spreker naar een congres?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!