Click-through van 11 procent op kabouter Achmea

Click-through van 11 procent op kabouter Achmea

Click-through van 11 procent op kabouter AchmeaVerzekeraar Achmea zegt in Emerce dat de campagne ‘Achmea ontzorgt’, die online bestond uit een animatie van een kabouter die via e-mail verstuurd kon worden, heeft geleid tot een click-through van 11 procent. De campagne was gekoppeld aan televisiecommercials en richtte zich op het MKB.

Opvallend is dat zowel Achmea als TribalDBB, de bedenker van de campagne, niet weten wat het effect is geweest van de campagne.

Een ding is zeker, onder webloggend Nederland heeft de kabouter veel aandacht gekregen met als hoogtepunt een eigen website: Red de kabouters van Achmea.

image

Laten we voor het gemak aannemen dat de kosten voor deze online campagne ca. 75.000 euro waren dan zijn de kosten per view 0,04 euro, kosten per click 0,37 euro en kosten per verstuurd email 1,91 euro. Niet slecht maar volgens mij hadden ze daar ook andere middelen voor kunnen inzetten zonder de internetgebruiker te irriteren.

Wel een leuke case overigens!


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.