Click-through van 11 procent op kabouter Achmea
Verzekeraar Achmea zegt in Emerce dat de campagne ‘Achmea ontzorgt’, die online bestond uit een animatie van een kabouter die via e-mail verstuurd kon worden, heeft geleid tot een click-through van 11 procent. De campagne was gekoppeld aan televisiecommercials en richtte zich op het MKB.
Opvallend is dat zowel Achmea als TribalDBB, de bedenker van de campagne, niet weten wat het effect is geweest van de campagne.
Een ding is zeker, onder webloggend Nederland heeft de kabouter veel aandacht gekregen met als hoogtepunt een eigen website: Red de kabouters van Achmea.
Laten we voor het gemak aannemen dat de kosten voor deze online campagne ca. 75.000 euro waren dan zijn de kosten per view 0,04 euro, kosten per click 0,37 euro en kosten per verstuurd email 1,91 euro. Niet slecht maar volgens mij hadden ze daar ook andere middelen voor kunnen inzetten zonder de internetgebruiker te irriteren.
Wel een leuke case overigens!