CEO’s zien voordelen in weblogs
Webdrain: Een steeds groter worden aantal Amerikaanse CEO’s zien weblogs als een handig middel voor communicatie. 59% van de CEO’s vindt dat weblogs gebruikt kunnen worden voor interne communicatie en 47% voor externe communicatie. Weblogs kunnen goed ingezet worden om nieuws en nieuwe ide?en te verspreiden, als informeel kanaal en met de mogelijkheid om direct feedback te ontvangen. 7% van de 131 ondervraagde CEO’s onderhoudt zelf een weblog en het merendeel gaf aan dit waarschijnlijk nooit te zullen doen, 18% denkt binnen twee jaar een corporate weblog te hebben. Dit blijkt uit een onderzoek van PRWeek en Burson-Marsteller.
Ik kon niet uit het artikel halen wie er nu precies zijn ondervraagd. Het lijkt me dat je met een populatie van 131 (!) toch ook wel naam, adres en telefoonnummer kunt vermelden. Merkwaardig hoor, zijn toch wel gerenommeerde onderzoeksnamen dacht ik.
Zo heb ik laatst twee ondernemers (Nederlandse CEO’s) gevraagd of zij bloggen en wat blijkt? Nul procent van de Nederlandse ondernemers blogt!
Er zijn bloggende CEO’s in Nederland. Bijv. Paul Molenaar, hij is algemeen directeur bij Ilse Media en hij heeft een weblog.
@ Arnaud
Paul schrijft amper op zijn blog. Dat vind ik geen succesvol voorbeeld. En de laatste 3 maanden was hij meer bezig met het verzamelen van interessante ideeën van bezoekers dan dat hij zelf iets aandroeg.
Ik ben er meer over aangesproken dat e.e.a. stil is, maar de vraag is natuurlijk of je zaken moet melden om maar iets te melden hebben. RSS technieken zijn er juist voor om op de hoogte te zijn als er iets wordt gemeld – het is onzin/ondoenlijk om tientallen weblogs af te gaan om informatie te vergaren. Ik heb eenvoudigweg niet de tijd noch de behoefte om over een breed scala van onderwerpen zaken te melden. Maar ik sta open voor suggesties.
@Jacobien: Jammer dat je er zo over denkt. Ik heb met diverse personen contact gekregen en gehouden naar aanleiding van bijdragen hier of elders, en ik heb niet de indruk dat zij het idee hebben dat ik/ilse media, hun ideeen heb overgenomen. Daar waar er zaken uit voort komen, komt dat in gezamenlijkheid voort. Dat lijkt mij ook de enige juiste weg.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!