Business 2.0 start experiment met online lezer

7 oktober 2004, 12:06

Business 2.0 start experiment met online lezerVelen zullen met plezier terugdenken aan de hoogtijdagen van het tijdschrift Business 2.0. Het tijdschrift bestaat nog steeds maar is helaas nauwelijks meer in de Europese kiosken te vinden.

Deze maand staat de gehele oktober issue online en is voor iedereen gratis toegankelijk. Het betreft een tijdelijk experiment om een nieuwe online lezer (van tijdschriften) te testen. Mijn eerste indruk is dat de lezer van Texterity prettiger werkt dan bijvoorbeeld de offline Zinio Reader. Wellicht iets voor Emerce?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Anders

    Die Zinio reader mogen ze inderdaad zo snel mogelijk bij het grofvuil zetten. Het zal voor Emerce zakelijk waarschijnlijk een aantrekkelijke optie zijn, maar voor mij als gebruiker komt die ellende niet meer op m’n PC.

    Overigens betwijfel ik sterk of de huidige oplossing van Business 2.0 wel zo’n goede is. De eerste 10 pagina’s zijn advertentie na advertentie na advertentie. Bij tijdschriften sla je die in een seconde over, online ben je er zelfs met een breedbandverbinding al snel 40 seconden toe een minuut aan kwijt. Als ze dan al niet een deel van de lezers verliezen weet ik het ook niet meer. Dat werkt gewoon niet op het beeldscherm, punt uit.

    Natuurlijk hebben ze een inhoudsopgave, maar daarmee slaat iedereen de advertenties over die ze in de gouwe oude tijdschriften wel zien. Functioneel wel zo aardig, maar daar valt weer geen cent mee te verdienen.

    Maar goed, ik ben wat tijdscriften op internet betreft nou eenmaal een pessimist 🙂 Ik vind het gruwelijke ondingen, met kolommen waarbij je je het rimram scrollt, waarin je niet snel kunt bladeren, waarbij je het overzicht kwijt bent en waarbij je veel te veel handelingen moet verrichten om te vinden wat je wilt vinden. In een tijdschrift wil ik kunnen bladeren. Dat is al sinds mensenheugenis de kracht van tijdschriften. Grasduinen, van achter naar voor lezen, dingetje hier, artikeltje daar etc etc. Dat werkt prima met een papieren exemplaar in je hand, maar het is en blijft een ware gruwel op het beeldscherm.


    7 oktober 2004 om 13:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!